۱۳۹۷/۱۱/۱۸
۴:۰۹ ب٫ظ

وزیر آموزش و پرورش الجزایر، نماز در مدارس این کشور را ممنوع اعلام کرد که این مسئله بحث و جدل های فراوانی را در میان کاربران اجتماعی به همراه داشته است.

ممنوعیت نماز در مدارس الجزایر

به گزارش الأمه:

 در پی مجازات یک دانش آموز در مدرسه بین المللی الجزایر در پاریس به دلیل ادای نماز در حیاط، «نوریه بن غبریط» وزیر آموزش و پرورش الجزایر، گفت:جای نماز منزل است نه مدرسه. مسئولان این مدرسه تنها وظیفه خود را انجام دادند و این دانش آموز را تنبیه کردند.

این وزیر الجزایری گفت: دانش آموزانی که به نهادهای آموزشی و تربیتی می روند، برای فراگیری و آموزش و مطالعه رهسپار این مکان ها می شوند. گمان می کنم که نماز در منزل برپا می شود و نقش مدرس تعلیم و تعلم است.

وزارت آموزش و پرورش الجزایر قصد دارد از بازگشایی نمازخانه های جدید در نهادهای آموزشی جلوگیری کند، مگر اینکه مجوز اداره های بخش های آموزشی ایالت های این کشور را داشته باشند.

این وزیر الجزایری از مدیران اجرایی خواست تا از این مکان ها(نمازخانه ها) برای مطالعه و تحقیقات استفاده کنند.

تصمیم ممنوعیت نماز در مدارس بحث و جدل گسترده ای را در پایگاههای ارتباط اجتماعی در الجزایر به همراه داشته است. به طوری که تعدادی از کاربران با اظهارات وزیر آموزش و پرورش مخالفت و اعلام کردند: اسلام و نماز در هر مکانی برپا می شود و جای آن تنها در منزل نیست.

این اظهارات نوریه بن غبریط تنها با استقبال جمعیت فراماسونری «روتاری» الجزایر رو به رو شده است.

گفتنی است، الجزایر کشوری در شمال قاره آفریقاست و از لحاظ مساحت بزرگترین کشور در این قاره پهناور به شمار می آید. اسلام در آغاز قرن هشتم میلادی با ورود تجار عرب به این سرزمین وارد شد. اولین قبیله بربر الجزایری که دین اسلام گرویدند، «مغراوی ها» بودند. 99 درصد از مردم الجزایر مسلمان هستند که بیشتر آنها را مذهب تسنن تشکیل می دهد.


منبع: شبستان