۱۳۹۸/۰۸/۰۸
۶:۵۹ ق٫ظ

موکب‌دار عراقی گفت: بعد از سقوط صدام، خدمت به زائران عملی‌تر شد و ما در ایام شهادت‌ها در شهرهای کربلا، نجف، کاظمین و سامرا و ایران موکب‌هایی را برای خدمت‌رسانی برگزار می‌کنیم و برای برپایی موکب سالی سه بار به ایران سفر می‌کنیم.

موکب‌دار عراقی که خادم‌الرضا (ع) شد

به گزارش الأمه:

«سید بدرالدین» از شیعیان عراقی است که ارادت ویژه‌ای نسبت به ائمه اطهار (ع) دارد و ارادت خود را با سفر کردن به شهرهای زیارتی ائمه اطهار(ع) نشان می‌دهد.

سید بدرالدین این روزها موکبی در جوار حرم مطهر امام رضا(ع) داشت که در آن با ارائه انواع خدمات و امکانات، به خدمت زائران امام هشتم می‌پردازد.

این خادم امام رضا(ع) در خصوص برپایی موکب خود در جوار ثامن الحجج(ع) در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: قبل از سقوط صدام برپایی این موکب‌ها را داشتیم، اما مخفیانه بود و دلیلش این بود که وضعیت سیاسی زمان صدام به هیچ وجه مناسب نبود، اما بعد از سقوط صدام این کار عملی‌تر شد و ما در ایام شهادت‌ها در شهرهای کربلا، نجف، کاظمین و سامرا و ایران موکب‌هایی را برای خدمت‌رسانی برگزار می‌کنیم و برای برپایی موکب سالی سه بار به ایران سفر می‌کنیم.

وی افزود: هیچ کدام از این حرکت‌ها برگرفته از نذر نیست، این‌ها وظیفه شرعی هر مسلمانی است تا در خدمت اهل بیت (ع) باشیم.

سید بدرالدین در خصوص فتنه‌آفرینی‌های دشمن بین مردم ایران و عراق خاطرنشان کرد: برپایی موکب‌ها بین ایران و عراق حرکت‌های بسیار خوبی است، دشمن بسیار سعی کرده فتنه ایجاد کند اما همه شیعه هستیم و زیر پرچم امام حسین(ع) خدمت می‌کنیم، دشمنان باید این فکر را از ذهن خود خارج کنند که در میان این دو ملت دشمنی ایجاد کنند، چرا که همین دوستی‌ها از برکت خدمت به ائمه اطهار(ع) است.

این خادم عراقی یادآور شد: کارهایی که ما انجام می‌دهیم وظیفه ماست، ما چیزی در مقابل آن‌ها نمی‌خواهیم، همین اجر و ثوابی که به ما می‌دهند برای ما کافی است، نیاز نیست ما چیزی بخواهیم، چرا که همین موضوع‌ها را در زندگی به خوبی لمس می‌کنیم.

 

اندکی آن طرف‌تر جوانی در حال آماده کردن مواد غذایی برای شام زائران است، مصیب بهرامی از شهر آبادان  است و چندین سال در موکب سید فاطمه به خدمت زائران امام رضا (ع) آمده است.

سر صحبت را با اشتراکات مردم ایران و عراق با او آغاز می‌کنم؛ مصیب می‌گوید: اینکه مردم عرب‌زبان ایران و عراق در کنار هم هستیم، به این نتیجه می‌رسیم شیعه عراق و ایران در راه امام زمان (عج) پا گذاشته و به ولایت علی (ع) یقین پیدا کرده و باید در یک خط حرکت کنند تا زمینه‌ساز ظهور باشند.

این خادم امام رضا(ع) خاطرنشان کرد: سختی‌ها در همه جا است، وقتی خدمت در راه امام رضا(ع) باشد سختی احساس نمی‌شود، زمانی که یک نفر یا حسین (ع) می‌گوید سختی از تن آدم بیرون می‌آید، همین که خدمت می‌کنیم تا زائر برکتی از اهل بیت(ع) را بخورد ما خوشحال می‌شویم، این خدمت‌ها تغییرات بسیار زیادی در زندگی ما می‌گذارد.

وی در پایان سخنان خود گفت: از تمام مردم شیعه می‌خواهم، نگذارند دشمنان تفرقه ایجاد کنند، ما همه منتظر ظهور و در خط ولایت هستیم، اگر کسی عشق ائمه دارد نباید بگذارد کسانی که خدا را نمی‌شناسند بین کشورها اختلاف ایجاد کنند، چرا که همه مردم در یک مسیر قدم برمی‌دارند.

 

منبع: فارس