۱۳۹۸/۰۶/۲۳
۱۲:۱۴ ب٫ظ

تولید و اکران فیلمی به نام گذرگاه (الممر) در مصر که داستان آن بر علیه ارتش رژیم اسرائیل است ، با توجه به نوع رابطه سیسی و رژیم اسراییل، رسانه های اسراییلی را ناراحت کرده است.

ناراحتی رژیم صهیونیستی از فیلم «گذرگاه»

به گزارش الأمه:

نویسنده یکی از نشریات صهیونیستی درباره این فیلم نوشته است:
 این فیلم برای چه کسی ساخته شده است؟
واضح است که نسل قدیم در مصر چگونگی پایان یافتن جنگ اکتبر سال 1973 را روایت می کنند اما نسل کوچکی که السیسی می خواهد گشایش به روی اسراییل را برای آن ها به تصویر بکشد با ساخت فیلم گذرگاه در نظر دارد تصویری مشوش از نظامیان اسراییلی ارائه کند که در آن نظامیان اسراییلی در خلال جنگ یاد شده اسرای مصری را به قتل رسانده اند و پایگاههای ارتش مصر را منفجر کرده اند.»
این در حالی است که فیلم مذکور می خواهد بگوید که سربازان مصری همچنان آماده هستند تا زندگی خود را برای وطن قربانی کنند و با قاتلان سادیسمی اسرائییلی مبارزه نمایند.

فیلم مصری گذرگاه روایت گر دوره زمانی بعد از شکست اعراب در جنگ 1967 تا سال 1973 است و ارتش اسراییل را ارتشی سادیسمی برای مخاطب معرفی کند.

این فیلم از بودجه مالی بسیار سنگینی برخوردار بوده به گونه ای که از این حیث در تاریخ سینمای مصر نظیر ندارد. سازندگان فیلم بیش از 6 میلیون دلار برای ساخت آن هزینه کرده اند که بیشتر آن تنها دو هفته پس از اکران عمومی ان بازگشته و شمار زیادی از مصریها همچنان برای دیدن این فیلم در برابر سینماهای مصر صف کشیده اند.

فیلم گذرگاه علاوه بر مصر تا کنون در کشورهای لبنان، اردن، دبی، امارات، عربستان به اکران در آمده و قرار است در اروپا،کانادا و آمریکا نیز به نمایش در آید. علاوه بران شرکت هواپیمایی مصر نیز قهرمانان، کارکردان و تهیه کننده فیلم یاد شده را بطور مجانی به دو ردنیا اعزام کرده است.

یدیعونت آحارونت نوشته :
کسی نمی داند که چه چیزی باعث شده است تا کارگردان و سناریست مشهور مصری شریف عرفه برای ساخت این فیلم 50 سال به عقب برگردد و دوره زمانی دشمنی میان اسراییل و مصر را برای مخاطب خود به تصویر بکشد و این در حالی است که عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور کنونی مصر از نزدیکی روابط خود با بنیامن نتانیاهو سخن می گوید.

 به نظر می رسد فیلم یک بیانیه برای توجیه ناتوانی ارتش مصر در مقابله با ارتش رژیم اسراییل در آن دوره تاریخی باشد.به نوعی چهره ارتش مصر را در فضای عربی ترمیم می کند.این احتمال هم وجود دارد که واکنش رسانه ای رژیم اسراییل بخشی از همین سناریو و در راستای تبلیغ فیلم در کشورهای عربی باشد.
هزینه انجام شده برای فیلم و مشارکت آمریکاییها در طراحی و تولید صحنه های اکشن این گمانه را بیشتر می کند.

 

منبع: فلگشت