۱۳۹۷/۰۳/۱۹
۵:۱۹ ب٫ظ

از ایران نیز حداد عادل در این نمایشگاه حضور یافته است و علاوه بر غرفه رايزن فرهنگي جمهوري اسلامي ايران در امارات، از غرفه هاي انتشارات مصر و برخي ديگر از كشورهاي عربي نيز بازديد كرد.

نمایشگاه بین‌المللی کتاب شارجه

به نقل از سایت البوابه، سی‌امین دور از نمایشگاه بین‌المللی کتاب شارجه که چهارشنبه گذشته شروع به کار کرده است تا ده روز به کار خود ادامه خواهد داد.

در این دور از نمایشگاه بین‌المللی کتاب شارجه 750 ناشر با 260 هزار عنوان کتاب تخصصی و متنوع شرکت کرده‌اند. 300 برنامه فرهنگی نیز در حاشیه این نمایشگاه در نظر گرفته شده است که در مدت ده روزه برگزاری آن برای بازدیدکنندگان اجرا خواهد شد.

به گفته مدير اجرايي اين نمايشگاه، نمايشگاه بين‌المللي كتاب شارجه نه تنها يكي از مهمترين رويدادهاي فرهنگي امارات متحده عربي بلكه يكي از مهمترين رويدادهاي فرهنگي و ادبي در جهان عرب به ويژه منطقه خاورميانه است كه هرسال با حضور بيش از 700 ناشر داخلي و خارجي برگزار مي‌شود.

عربستان سعودی و هند مهمانان افتخاری این دور می‌باشند و 42 کشور عربی و غیرعربی برای عرضه کتاب‌های خود در آن حضور دارند. غرقه درنظر گرفته شده برای امارات متحده عربی با 137 انتشاراتی دولتی و غیردولتی بسیار فعال شرکت کرده است.

از جانب مسئولین ایران نیز حداد عادل در این نمایشگاه حضور پیدا کرده است و علاوه بر حضور در غرفه رايزن فرهنگي جمهوري اسلامي ايران در امارات، از غرفه هاي انتشارات مصر و برخي ديگر از كشورهاي عربي نيز بازديد كرد.

از ايران علاوه بر غرفه رايزني فرهنگي ، مجمع جهاني تقريب مذاهب و موسسه معارف اسلامي قم نيز در نمايشگاه شارجه حضور يافته و تازه هاي علمي ، فرهنگي و مذهبي خود را ارايه كرده اند.

ژاپن، روسیه، ایالات متحده آمریکا، رومانی و مکزیک از جمله کشورهای غیرعربی حاضر در نمایشگاه می‌باشند.

32 نمایش آشپزی نیز از برنامه‌های این نمایشگاه است که در این برنامه غذاهای خلیجی، انگلیسی، ژاپنی و کشورهای دریای مدیترانه‌ برای بازدیدکنندگان پخته خواهد شد.

همزمان با برگزاري اين نمايشگاه قرار است برنده جايزه كتاب يك ميليون درهمي امارات متحده عربي كه با حمايت حاكم شارجه و سرپرستي دختر وي برگزار مي‌شود در روزهاي برگزاري اين نمايشگاه اعلام شود.

 

زمان انتشار : 1391-01-31