۱۳۹۷/۱۱/۱۷
۱:۴۸ ب٫ظ

همزمان با روز ملی «همبستگی با مردم کشمیر» در پاکستان، نمایشگاه فرهنگی و عکس باعنوان «کشمیر؛ایران کوچک» روز دوشنبه به همت سفارت پاکستان و به میزبانی و همکاری موسسه فرهنگی اکو در تهران برگزار شد.

نمایشگاه عکس «کشمیر؛ ایران کوچک »

به گزارش الأمه:

در این نمایشگاه که علاوه بر خانم رفعت مسعود سفیر پاکستان در تهران و محمدمهدی مظاهری رییس موسسه فرهنگی اکو، جمعی از دیپلمات های خارجی مقیم تهران، اساتید و دانشجویان زبان اردو و جمعی از علاقمندان به حوزه پاکستان و کشمیر نیز حضور داشتند، تصاویری زیبا از طبیعت سرسبز کشمیر و نشانه هایی از فرهنگ و زندگی مردم این سرزمین، در معرض دید حاضرین قرار گرفت.

سفیر پاکستان در آیین افتتاح این نمایشگاه گفت: امروز، روز بسیار مهمی برای مردم پاکستان و تمام کشورهای صلح طلب دنیاست چرا که امروز روز همبستگی با مردم مظلوم کشمیر است.

رفعت مسعود ضمن قدردانی از موسسه فرهنگی اکو برای همکاری در برگزاری این نمایشگاه افزود: هدف این نمایشگاه معرفی فرهنگ غنی مردم مسلمان کشمیر است.

سفیر پاکستان گفت: علامه محمد اقبال لاهوری بخاطر قرابت های فرهنگی فراون بین ایران و کشمیر، این منطقه زیبا را «ایران کوچک» نامید که این برای ما مردم پاکستان افتخار بزرگی است.

رییس موسسه فرهنگی اکو نیز در سخنانی گفت: اشتراکات فرهنگی و طبیعی بین ایران و کشمیر باعث شده به آن ایران کوچک بگویند و ما امروز شاهد نمایشگاهی از جاذبه های فرهنگی، هنری و صنایع دستی ایران کوچک هستیم.

مظاهری گفت: موسسه فرهنگی اکو به عنوان یک مرکز فرهنگی بین المللی همواره از برگزاری اینگونه برنامه های فرهنگی استقبال می کند همچنان که در روزهای اخیر نمایشگاه عکس جمهوری آذربایجان، افغانستان و لباس نوروز به همت این موسسه برگزار شد.

وی افزود: امیدواریم اینگونه برنامه های فرهنگی سرآغاز توسعه گردشگری، صلح و دوستی میان همه کشورهای منطقه باشد.

مردم پاکستان همه ساله در روز پنجم فوریه که در این کشور روز 'همبستگی با مردم کشمیر' نامگذاری شده، با برگزاری مراسم ها و راهپیمایی در شهرهای مختلف این کشور، مراتب همبستگی و حمایت خود را از مردم منطقه کشمیر ابراز می دارند.

کشمیر ، منطقه ای مورد منازعه میان هند و پاکستان بخشی از آن در خاک هند و بخشی دیگر در خاک پاکستان قرار گرفته است. اکثریت قریب اتفاق ساکنان کشمیر که منطقه بسیار خوش آب و هوا و دارای طبیعتی زیبا است، مسلمان هستند.

پاکستان معتقد است مردم منطقه کشمیر با برگزاری انتخابات آزاد، باید خودشان درباره مسائل سرزمینی مربوط به این منطقه تصمیم بگیرند.


منبع: ایرنا