۱۳۹۸/۱۱/۰۳
۷:۲۷ ق٫ظ

نمایشگاه هنرهای تجسمی جمهوری اسلامی ایران در کویت در چارچوب جشنواره فرهنگی «القرین» و به دعوت شورای ملی فرهنگ و هنر و ادب این کشور در تالار موزه هنرهای معاصر کویت طی مراسمی گشایش یافت .

نمایشگاه هنرهای تجسمی ایران در کویت برگزار شد

به گزارش الأمه:

در این مراسم که با حضور دبیرکل شورای ملی فرهنگ و هنر و ادب کویت ، وزیر فرهنگ و اطلاعات پیشین ، اعضای انجمن دوستی کویت و ایران ، جمعی از سفرا و دیپلمات های خارجی ، استادان دانشگاه و هنرمندان عرب ، جمعی از هم وطنان ایرانی مقیم ، محمد ایرانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در کویت و اعضای سفارت برگزار شد؛ علیرضا محبی هنرمند سرشناس ایرانی 30 تابلوی نقاشیخط به نمایش گذاشت که مورد توجه بازدیدکنندگان قرار گرفت.
بدر الدویش دبیر شورای ملی فرهنگ و هنر و ادب کویت در حاشیه این مراسم طی مصاحبه ای با رسانه های گروهی ضمن تجلیل از هنر ایرانی و زیبایی آثار عرضه شده ، بر اهمیت گسترش داد و ستد فرهنگی میان دو کشور همسایه و مسلمان تاکید کرد.

هنرهای تجسمی ایران در کویت برگزار شد" href="https://img9.irna.ir/d/r2/2020/01/22/3/156909100.jpg" data-fancybox="gallery">
وی افزود نمایش هنر ایرانی در کویت بی تردید به غنای رویدادهای فرهنگی در کویت خواهد افزود.  
محمد ایرانی نیز به خبرنگاران گفت : هنر ایرانی یکی از متنوع ترین و غنی ترین مجموعه های میراث فرهنگی بشریت است و آنچه امروز در این نمایشگاه شاهد آن هستیم جرعه ای از این دریاست.

وی ابراز امیدواری کرد کارگاهی آموزشی برای این هنرمند شناخته شده ایرانی در کویت برگزار شود تا شمه ای از این هنر اصیل کشورمان به هنرآموزان و علاقه مندان عرب تدریس شود.
یادآور می شود علیرضا محبی خوشنویس و هنرمند اهل قزوین تاکنون نمایشگاه های متعددی در داخل و خارج کشورمان برگزار کرده است و برنده چندین جایزه از نمایشگاه های الجزایر ، امارات ، مالزی و ترکیه است.
این نمایشگاه تا روز جمعه برای عموم علاقه مندان دایر می باشد.

 

منبع: ایرنا