۱۳۹۷/۰۳/۰۶
۴:۵۶ ق٫ظ

به گفته مقامات استراليا، تاكنون دست كم 6 نفر در اين كشور بر اثر ابتلا به اين ويروس در بيمارستان بستري شده‌اند. پزشكان مي‌گويند اين ويروس موجب بروز علائمي مثل تب، حالت تهوع و سرگيجه مي‌شود و در موارد شديد مبتلايان را به حالت كما مي‌برد. مرگ دو بيمار بر اثر اين ويروس انگلي، مقامات

نگرانی مسوولان از وجود یک ویروس انگلی کشنده و لاعلاج در استرالیا

مقامات بهداشتي استراليا از وجود يك ويروس انگلي كشنده و علاج ناپذير در اين كشور خبر دادند.

به گزارش سرويس بهداشت و درمان ايسنا، اين ويروس كشنده كه از پشه منتقل مي‌شود هيچ درمان يا واكسني براي پيشگيري ندارد و گفته مي‌شود كه تاكنون جان دو نفر را در استراليا گرفته است.

به گزارش روزنامه وسترن استراليا تودي، اين ويروس «موري والي آنسفاليت» ناميده مي‌شود كه موجب بروز التهاب در مغز مي‌شود.

به گفته مقامات استراليا، تاكنون دست كم 6 نفر در اين كشور بر اثر ابتلا به اين ويروس در بيمارستان بستري شده‌اند. پزشكان مي‌گويند اين ويروس موجب بروز علائمي مثل تب، حالت تهوع و سرگيجه مي‌شود و در موارد شديد مبتلايان را به حالت كما مي‌برد. مرگ دو بيمار بر اثر اين ويروس انگلي، مقامات استراليا را بر آن داشت كه درباره خطرات جدي ويروس مرگبار به مردم هشدار دهند.

بنابراين گزارش، يك سخنگوي دولتي استراليا در اين باره خاطرنشان كرد: اين ويروس موجب بروز التهاب در مغز مي‌شود. افرادي كه به ويروس آلوده شده‌اند در معرض خطر فلج شدن هستند و ميزان آسيب مغزي در بيماران مختلف متفاوت است.

وي افزود: هر مورد ابتلا به اين بيماري براي ما حائز اهميت است و بايد مورد توجه قرار گيرد چون تاكنون مشخص شده است كه حدود يك چهارم از كل مبتلايان به اين بيماري جان خود را از دست داده‌اند.

در ادامه اين گزارش آمده است: در حال حاضر هيچ درماني براي اين بيماري و يا واكسني براي پيشگيري از اين عفونت وجود ندارد.

به گزارش ايسنا، علاوه بر ويروس « موري والي آنسفاليت» كه از پشه‌اي به نام «كيونجين» منتقل مي‌شود، دو ويروس ديگر به نام‌هاي «رزريور» و «بارما فارست» نيز در اين كشور موجب بروز عفونت شده‌اند.

 

 

زمان انتشار : 1390-01-01