۱۳۹۹/۰۲/۰۸
۳:۲۹ ق٫ظ

کاربران توئیتر تاکید کردند که سریال ام هارون که با محوریت عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی پخش می شود واقعیت های تاریخی را تحریف کرده است.

واقعیت های تاریخی در سریال «ام هارون» تحریف شده است

به گزارش الأمه:


سریال کویتی «ام هارون »، همانطور که پیش بینی می شد بدلیل داستانش موجی از انتقاد را به همراه داشته است.
موج انتقادات در شبکه های اجتماعی عرب زبان پس از پخش قسمت اول که تحریف علنی تاریخ در اعلامیه بالفور و تاسیس رژیم جعلی اسرائیل را شامل می شد ، به اوج رسید.

ام هارون قصه پزشکی یهودی ساکن در کویت ، در آستانه رخدادها و تحولاتی است که منجر به اشغال فلسطین و تاسیس رژیم اسرائیل می شود. مشکلاتی که یهودیهای ساکن در کشورهای عربی خلیج فارس داشتند به همین بهانه برجسته شده است.

فعالان توئیتر با انتشار بخش هایی از سریال ام هارون که توسط یک شبکه سعودی پخش می شود تاکید کردند که این سریال واقعیت‌های تاریخی را تحریف کرده است.

کاربران توئیتر اعلام کردند: در این سریال آمده است که قیمومیت انگلیس بر سرزمین فلسطین بوده و نه «اسرائیل» چرا که در زمان قیمومیت انگلیس، اسرائیلی وجود نداشته است.

یک کاربر با نام «سالم عیسی» نوشت: فلسطین با نام فلسطین خوانده می شد و فلسطین اعراب باقی خواهد ماند، مرگ بر صهیونیست ها و پیروان عرب آنها.

برخی کاربران نیز تاکید کردند که نباید میان این سریال و کشور کویت رابطه برقرار کرد زیرا بازیگر نقش ام هارون در بحرین زندگی کرده و نویسنده این سریال نیز بحرینی بوده و کار تولید آن بر عهده یک شرکت سعودی بوده است.

یک فعال با نام «لقمان شدید» نیز تاکید کرد، آنها می‌خواهند روند عادی سازی روابط را از طریق این سریال به تمام خانه ها وارد کنند. شبکه سعودی ام بی سی هیچ موضوع دیگری برای یک سریال رمضانی به غیر از رنج‌های یهودیان کویت پیدا نکرده است.

لازم به ذکر است که پیش از این گروه‌های مقاومت فلسطین نیز مخالفت خود را با این سریال که محور اصلی آن عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی است اعلام کرده بودند.

 

منبع: مهر و شامات