۱۳۹۷/۱۲/۰۴
۸:۵۳ ب٫ظ

تنها چند روز پس از درگذشت غسان جبری کارگردان تلویزیونی و یکی از بنیانگذاران درام سوریه، علاءالدین الشعار کارگردان سینما و استاد تصویربرداری در دانشگاه دمشق نیز جان به جان آفرین تسلیم کرد و اینگونه بود که درام سوریه در کمتر از یک هفته دو تن از برجسته‌ترین هنرمندان خود را از دست دا

وداع دمشق با دو تن از کارگردانان درام در کمتر از یک هفته

به گزارش الأمه:
 
 غسان جبری پنج‌شنبه هفته گذشته و در سن 86 سالگی و با کارنامه‌ای مملو از کارهای درام تئاتر و تلویزیون درگذشت. 
جبری یکی از اولین کارگردانان درام سوریه و یکی از بنیانگذاران کارهای تلویزیونی در این کشور بود. وی کار خود را از تئاتر شروع کرد و پس از تأسیس تلویزیون سوریه در سال 1961 کارگردانی تلویزیون را پس از یک دوره آموزشی 6 ماهه در آلمان آغاز کرد.
وی پس از استخدام در تلویزیون سوریه به سمت‌هایی از جمله رئیس بخش تئاتر و رئیس اداره کارگردانان و غیره دست یافت و یکی از اولین کارگردانان سریال‌های تاریخی، شامی و اجتماعی بود که کارهایش در دهه 70 با استقبال قابل توجهی روبرو شد.
عزاداری عرصه هنر در سوریه با درگذشت غسان جبری همسر اسما فیومی یکی از هنرمندان هنرهای زیبا به پایان نرسید و چند روز پس از وی علاءالدین الشعار در سن 70 سالگی در استان حماه از دنیا رفت.
الشعار در اتحاد جماهیر شوروی سابق در رشته هنرهای سینما کارشناسی ارشد به تحصیل پرداخت و سپس مدرک دکترای کارگردانی سینما را در سال 1983 دریافت کرد. وی همچنین در دهه 70 به عنوان تصویربردار سینما، عکاس و تهیه کننده برنامه‌های جوانان فعالیت کرد. الشعار در دهه 90 قرن گذشته در رشته تصویربرداری در دانشگاه دمشق تحصیل کرد.
 گفتنی است تخصص وی در دوبله کارتون و فیلم‌های علمی بود و نقش بسزایی در تربیت و بازسازی کادرهای رسانه‌ای در دانشگاه‌ها و مؤسسه‌های آموزش رسانه‌ای داشت.
 
منبع: شرق الاوسط