۱۳۹۸/۰۵/۱۶
۱:۳۶ ب٫ظ

معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با مدیرعامل خبرگزاری رسمی بوسنی، تاکید کرد که این وزارتخانه از تعامل و همکاری‌های حرفه‌ای میان رسانه‌های دو کشور حمایت خواهد کرد.

وزارت فرهنگ از همکاری‌های رسانه‌ای ایران و بوسنی پشتیبانی می‌کند

به گزارش الأمه:

محمد خدادی روز دوشنبه در دیدار با المیر هورموویچ با اشاره به اینکه رسانه‌های بزرگ جهان بر اساس منافع اقتصادی یا سیاسی، گاه تصویری غیرواقعی از رویدادها یا کشورها ارائه می‌کنند، بر ضرورت همکاری میان رسانه‌های مستقل برای تبادل اخبار و ارائه تصویری واقعی به مخاطبان تاکید کرد.

وی از مدیرعامل خبرگزاری بوسنی و هرزگوین خواست که در بوسنی، روایتگر واقعیت‌هایی باشد که در سفر به ایران مشاهده کرده است.

معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ارتباط با رویکرد بین‌المللی ایران نیز گفت: مردم ایران در ارتباط با حفظ استقلال و ثبات کشور و منافع ملیِ خود، جدی هستند و همزمان به قوانین بین‌المللی احترام می‌گذارند و از دیپلماسی حمایت می‌کنند.

خدادی در این دیدار، درباره وظایف و عملکرد معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، توضیحاتی داد و گزارشی آماری از رسانه‌های فعال در ایران ارائه کرد.

رئیس خبرگزاری بوسنی و هرزگوین نیز با اشاره به اینکه نخستین سفر خود به ایران را تجربه می‌کند، گفت: در همین مدت کوتاهی که اینجا بوده‌ام، تاثیر مثبتی از کشور و مردم ایران گرفتم و متوجه شدم تصویر ارائه‌شده در رسانه‌های بزرگ جهان در مورد ایران صحیح نیست.

هورموویچ گفت: معتبرترین برندهای رسانه‌ای جهان، با آنکه ادعای استقلال می‌کنند، اما در پوشش و پیگیری رویدادها و در نوع چینش واژگان، تیتر زدن و سایر تکنیک‌های روزنامه‌نگاری، کاملا جانبدارانه و متاثر از منافع سیاسی و گاه اقتصادی عمل می‌کنند.

وی افزود: خبرگزاری رسمی بوسنی و هرزگوین (فنا) با آنکه بودجه‌اش را از دولت می‌گیرد، اما می‌تواند ادعا کند که یکی از مستقل‌ترین رسانه‌های منطقه است؛ زیرا منافع حزبی و سیاسی ندارد.

این فعال رسانه ای با اشاره به اقبال عمومی مردم بوسنی به رسانه‌های تصویری، خبرهای چندرسانه‌ای و رسانه‌های نوین، گفت: در بوسنی و هرزگوین، شاید تنها سه یا چهار روزنامه چاپی منتشر شود؛ اما در مقابل، حدود ۲۰۰ شبکه تلویزیونی فعالیت می‌کند و اینترنت و شبکه‌های اجتماعی نیز نقش مهمی در اطلاع‌رسانی دارند.

رئیس خبرگزاری رسمی بوسنی و هرزگوین (فنا)، به دعوت ایرنا و برای گسترش همکاری‌های حرفه‌ای میان دو سازمان، به ایران آمده است.

ایرنا و فِنا دیروز تفاهم‌نامه همکاری‌های رسانه‌ای امضا کردند و هورموویچ در مدت اقامت خود در ایران، ضمن دیدار با مدیران فرهنگی و رسانه‌ای کشور، از جاذبه‌های تاریخی تهران و اصفهان نیز بازدید خواهد کرد.

 

منبع: ایرنا