۱۳۹۷/۰۲/۰۴
۱۰:۱۰ ب٫ظ

حسني مبارك پس از بازجويي و قرار گرفتن در دست عدالت، از اينكه پس از كناره‌گيري از قدرت به عربستان يا امارات فرار نكرده ابراز پشيماني كرد.

پشیمانی دیکتاتور مخلوع مصر برای فرار نکردن از کشور

به نقل از الوفد، منابع بيمارستاني در شرم الشيخ با بيان اين كه حسني مبارك كنترل عصبي خود را از دست داده، تاكيد كردند: روز گذشته او برسر خود مي كويبده و به خود مي‌گفته كه هرچه برسرش آمده از دست خودش بوده است و تمام اطرافيانش خائن‌هايي بودند كه عليه او اعتراف كرده و او را فروخته‌اند.

به گفته اين منابع، مبارك اعتراف كرده كه دوبار در زندگيش مرتكب خطاي بزرگ شده است: يكبار وقتي تصميم به كناره‌گيري از قدرت گرفت و آن را به شوراي عالي نظامي نيروهاي مسلح مصر اعلام كرد و ديگري هنگامي كه به گفته همسرش سوزان گوش فرانداد و پس از كناره‌گيري از قدرت مصر را به قصد عربستان يا امارات ترك نكرد.

منابع پزشكي بيمارستان شرم الشيخ مي‌گويند: از وقتي مبارك اطلاع يافته كه قرار است، به بيمارستان طره منتقل شود، تصميم به اعتصاب غذا گرفته و از دادستان مصر خواسته به وي اجازه دهد، برسر خاك پدرش حضور يابد و همواره جمله "ما همه رفتني هستيم " را تكرار مي‌كند.

همچنين مبارك از دادستان خواسته او را از بيمارستان شرم الشيخ به جاي ديگر منتقل نكنند و راضي نشود، آخرين روزهاي زندگيش در آوارگي سپري شود.

مبارك در ادامه گفته كه حاضر است، بصورت مكتوب از تمام املاك و دارايي‌هاي خود در برابر آزادي دو پسرش چشم‌پوشي كند.

سوزان مبارك هم از برخي از حاكمان كشورهاي عربي خواسته براي آزادي مبارك نزد دولت مصر ميانجيگري كنند.

 

زمان انتشار : 1390-02-05