۱۳۹۷/۱۲/۲۶
۱۱:۲۸ ق٫ظ

"پنجمین نشست دوستداران و علاقمندان زبان و ادبیات فارسی" با حضورجمعی از فارغ التحصیلان دانشگاه های کشورمان و فارسی آموزان نمایندگی فرهنگی در لاذقیه برگزارگردید.

پنجمین نشست دوستداران زبان وادبیات فارسی

به گزارش الأمه:

ابتدا وابسته فرهنگی کشورمان ضمن خوش آمد گویی و خیرمقدم به حاضرین ، افزود : چهار نشست گذشته، با حضور شما علاقه مندان به این زبان و مشارکت در اجرای برنامه های آن باعث خوشحالی و دلگرمی ما شده است و از این که در برگزاری و برپایی آن نقش داشتید از جانب خود و همکارانم تشکر و قدردانی می نمایم و یقینا این گونه نشست ها نتایج بسیار خوبی در آینده برای شما و مرکز ما خواهد داشت.

ایشان در ادامه بر مثمر ثمر بودن این حضور و نشست ها تاکید کرد و افزود همین که شما با اعتماد به نفس به زبان فارسی سخن می گویید گواه این مدعاست که گردهمایی ما تأثیر داشته است و شما توانسته اید از مشارکت در دوره های آموزشی زبان فارسی بهره ببرید و آن را به فراموشی نسپارید.

 آقای حسینی درخصوص برگزاری مراسم جشن سال نو ایرانیان، مطالب کوتاهی بیان کرد و از برگزاری این مراسم در 29 اسفندماه خبر داد.

در ادامه؛ دوستداران زبان فارسی که به راستی هر کدام برای برگزاری این مراسم لحظه شماری می کردند به بیان شعر، قصه و دیالوگ های مختلف پرداختند.

در ابتدا خانم بلقیس درخصوص آداب و رسوم ایرانیان از نحوه دود کردن اسفند و خاصیت آن، برای شرکت کنندگان مطالبی را بیان کرد.

سپس خانم کنده ، به مناسبت روز زن و مقام مادر، مطالبی را به زبان فارسی ارائه نمود.

آقای عمار ضمن معرفی خود، ابیات زیبایی در وصف کربلا و زیارت امام حسین علیه السلام برای حضار خواند که مورد تشویق دوستداران زبان فارسی قرار گرفت.

آقای "عیسی اشقر" یکی از فارسی آموزان که تنها با حضور در کلاس های این مرکز ، به زبان فارسی به خوبی صحبت می کند ، ابیات و سروده های شاعران بلند آوازه ایران اسلامی را برای حاضرین خواند.

سپس آقای یزن حناوی و خانم لیلا حاج موسی درخصوص استفاده از اوقات فراغت و کوه نوردی گفتگویی را با یکدیگر آغاز کردند. این اجراء، با استقبال همگان از نوع گفتگو میان آنها روبرو گردید.

  

در پایان از آقای "علی کفا " معلم بازنشسته آموزش و پرورش روستای قرداحه،( زادگاه مرحوم فقید حافظ اسد) به نیابت از علاقه مندان زبان و ادبیات فارسی، تقدیر و تشکر گردید و هدیه ای به رسم یادبود به ایشان اهداء شد.

 

منبع: رایزنی فرهنگی ایران دمشق