۱۳۹۷/۱۱/۰۲
۵:۱۸ ب٫ظ

جدیدترین برنامه تلویزیونی عصر با موضوع دستگیری مرضیه هاشمی خبرنگار ارشد و مجری پرس تی‌وی روی آنتن شبکه افق می‌رود.

پیگیری‌های «عصر» طالب‌زاده برای آزادی مرضیه هاشمی

به گزارش الأمه:

بیشتر از ۱۰ روز از دستگیری مرضیه هاشمی خبرنگار شناخته شده PRESSTV می‌گذرد. نادر طالب زاده در برنامه تلویزیونی عصر میزبان مسئولان دستگاه دیپلماسی کشور و فعالان ضدآمریکایی خواهد بود تا پرونده آزادی او و ابعاد این دستگیری را بررسی کند. سینتیا مک کینی نماینده سابق کنگره آمریکا و آلیسون ویر روزنامه‌نگار و پژوهشگر مستقل این کشور بخشی از مهمانان اسکایپی برنامه هستند.

هاشمی پرس‌تی‌وی روز یکشنبه ۱۳ ژانویه (۲۳ دی‌) بدون اقامه هیچ دلیلی در فرودگاه «سنت لوئیس» آمریکا بازداشت و به یک بازداشتگاه پلیس فدرال آمریکا «اف‌ بی‌ آی» در واشنگتن دی‌سی منتقل شد. او برای دیدار با خانواده‌‌اش و عیادت از برادر بیمارش به آمریکا سفر کرده بود.

قاضی اولین دادگاه هاشمی که روز جمعه ۱۸ ژانویه (۲۸ دی‌) تشکیل شد، اذعان کرده است که مرضیه هاشمی هیچ جرمی مرتکب نشده و در یک پرونده نامشخص صرفا به عنوان آنچه اصطلاحا «شاهد کلیدی» مطرح می‌شود، بازداشت شده است. هنوز زمانی برای آزادی این خبرنگار و مستندساز مشخص نشده است.

برنامه تلویزیونی «عصر» این هفته در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه بصورت زنده از ساعت ۲۲ روی آنتن شبکه افق می‌رود. بازپخش این دو برنامه بصورت خلاصه شده در روز جمعه بعد از خبر ساعت ۱۴ از شبکه یک پخش می‌شود.

 

منبع: فارس