۱۳۹۷/۰۱/۲۸
۴:۲۲ ب٫ظ

پس از جنگ جهانی دوم اسرائیل بیشترین کمک‌های مالی را از ایالات متحده آمریکا دریافت کرده است و در خلال سال‌های 1976 تا 2004 میزان این کمک‌های مالی به حداکثر خود رسیده است. کمک‌های مالی کنگره آمریکا به اسرائیل شامل تامین تسلیحات نظامی و جنگی نیز می‌شود که علیه مردم مظلوم فلسطین به ک

چاپ کتابی درمورد کمک‌های مالی آمریکا به اسرائیل

«کمک‌های آمریکا به اسرائیل، 12 مارچ 2012» توسط موسسه پژوهش‌های فلسطینی به چاپ رسید.

به نقل از سایت خبری معا نیوز، اخیرا موسسه پژوهش‌های فلسطینی کتاب «کمک‌های آمریکا به اسرائیل، 12 مارچ 2012» را به چاپ رسانده است. نویسنده کتاب جرمی م. شارب تحلیل‌گر سیاسی امور خارجه، دفاع و تجارت خاورمیانه می‌باشد.

این کتاب پنجمین اثری است که در سلسه کتاب‌های «گزارش برتر» از این موسسه به چاپ می‌رسد.

پس از جنگ جهانی دوم اسرائیل بیشترین کمک‌های مالی را از ایالات متحده آمریکا دریافت کرده است و در خلال سال‌های 1976 تا 2004 میزان این کمک‌های مالی به حداکثر خود رسیده است. کمک‌های مالی کنگره آمریکا به اسرائیل شامل تامین تسلیحات نظامی و جنگی نیز می‌شود که علیه مردم مظلوم فلسطین به کار می‌رود.

در همین راستا خبرگزاری پرس تی وی، اردیبهشت ماه گذشته به نقل از دفتر تحقیقات کنگره آمریکا اعلام کرده بود که دولت آمریکا از ابتدای تاسیس رژیم صهیونیستی تاکنون مبلغ 115 میلیارد دلار به این رژیم کمک مالی کرده است. براساس این گزارش بیش از 67 میلیارد دلار از این 115 میلیارد دلار، کمک تسلیحاتب به رژیم صهیونیستی بوده است.  

اما ریچارد فورد عضو سابق آیپک لابی اسرائیل در آمریکا با انتقاد حمایت‌های آمریکا در این زمینه گفته است: ایالات متحده آمریکا به جای این که با کمک به اسرائیل به سرکوب فلسطینی‌ها بپردازد، باید تبدیل به یک میانجی صادق برای صلح شود. وی همچنین افزوده بود که تنها دلیل حمایت آمریکا از اسرائیل در سرکوب مردم فلسطین آن است که این مردم یهودی نیستند.

کمیته فرعی تخصیص بودجه دفاعی مجلس نمایندگان آمریکا نیز اردیبهشت ماه گذشته حدود یک میلیارد دلار برای برنامه‌های ضد موشکی اسرائیل اختصاص داد که این امر مجموع کمک‌های نظامی آمریکا را به 4 میلیارد دلارد برای سال مالی آینده می‌رساند.

فورد درباره اختصاص چنین بودجه‌ای گفت: لابی قدرتمند صهیونیستی در آمریکا به قانون‌گذاران این کشور پول پرداخت می‌کند و به همین دلیل نیز قانون‌گذاران به نفع کمک به این رژیم کار می‌کنند. وی همچنین افزوده است که نگرانی اول اعضای کنگره، رفاه و مناسب بودن زندگی انسان‌ها نیست بلکه انتخاب مجدد است.  

کتاب «کمک‌های آمریکا به اسرائیل، 12 مارچ 2012» در 71 صفحه نوشته شده است. 

http://www.maannews.net/arb/ViewDetails.aspx?ID=497811

 

زمان انتشار : 1391-04-05