۱۳۹۷/۰۲/۳۰
۸:۵۹ ق٫ظ

عادل سفر ' نخست وزير سوريه بر لزوم ايجاد ساز و كار مناسب به منظور برخورد قانوني با افراد فاسد و اهمالگر تاكيد كرد.

چند خبر کوتاه از سوریه

به نقل از اعلام روز سه شنبه پايگاه اينترنتي 'عرب نيوز' ، نخست وزير سوريه كه با وزراي اين كشور سخن مي گفت ، از همه آنان خواست تا به منظور آگاهي از مشكلات مردم به طور سر زده از دواير مربوط به خود ديدن كنند.

مبارزه با فساد يكي از درخواست هاي مردم سوريه در روزهاي اخير است و مسوولان عالي رتبه نيز قول هايي را در اين ارتباط به مردم داده اند كه از جمله آنها گسترش دولت الكترونيك در سوريه است.

گفته مي شود سوريه در ارتباط با دولت الكترونيك از كشورهاي عربي عقب مانده است .

** كشته شدن سه نيروي نظامي و امنيتي سوريه

يك منبع نظامي سوري گفت: نيروهاي ارتش در شهر درعا و اطراف آن در حال تعقيب گروه هاي تروريستي تندرويي هستند كه برخي مراكز نظامي و امنيتي را مورد حمله قرار داده و به منظور ايجاد رعب و وحشت، مردم را مورد ضرب و شتم قرار مي دهند.

به گزارش خبرگزاري سوريه (سانا) همچنين باندهاي مزبور چند پست نظامي در مسير جولان اشغالي را مورد حمله قرار دادند كه اين اقدامات آنان موجب كشته شدن سه نفر از نيروهاي نظامي و مجروح شدن 15 نفر ديگر از آنان شد و چند تروريست نيز در اين حملات كشته و يا مجروح شدند.

در جريان اين درگيري ها همچنين چند تروريست دستگير و مقدار زيادي سلاح و مهمات آنان ضبط شد.

گفته مي شود با توجه به نزديكي درعا در جنوب سوريه با اردن برخي از افراد تروريست پس از آموزش در خاك اردن براي انجام اقدامات نظامي به سوريه اعزام مي شوند.

' وليد المعلم ' وزير خارجه و مهاجرين سوريه در اظهاراتي كه روز جمعه منتشر شد نسبت به پايان دخالت برخي از كشورهاي عربي در امور داخلي سوريه هشدار داد و تاكيد كرد در صورت متوقف نشدن اين روند دمشق اسناد موجود را از طريق رسانه ها افشا خواهدكرد.

** افزايش تقاضاي ناموجه براي نان در سوريه

اين پايگاه در خبري ديگر افزود: ' ابوزيد كاتبه ' مديركل شركت آرد سوريه گفت: افزايش تقاضاي ناموجه براي نان باعث ازدحام در برابر نانوايي ها شده است.

وي افزود: آرد به ميزان كافي وجود دارد و به طور طبيعي به نانوايي ها ارائه مي شود.

در روزهاي اخير صف هاي طولاني در مقابل نانوايي هاي دمشق ايجاد شده و برخي افراد نيز با لباس هاي محلي در اين صف ها مشاهده مي شوند كه به نظر مي رسد از شهرهاي اطراف براي خريد نان به دمشق آمده اند.

وزارت بازرگاني و تجارت سوريه روز گذشته با صدور دستوري نانوايي ها را ملزم كرد تا نان را فقط در اختيار مصرف كنندگان قرار دهند.

** ديدار اسد با شخصيت هاي حلب

'بشار اسد' رييس جمهوري سوريه در ادامه ديدارهاي خود با شخصيت هاي استان هاي مختلف سوريه با شماري از روساي عشاير ' حلب ' واقع در شمال سوريه ديدار و با آنان درباره مسايل و مشكلات عشاير و راهكارهاي رسيدگي به آنها گفت و گو كرد.

عشاير نيز حمايت خود را از همبستگي ملي و اسد اعلام كردند.

اسد پيش از اين نيز با شخصيت هاي استان هاي مختلف اين كشور از جمله درعا و ادلب نيز ديدار و گفت و گو كرده بود.

سوريه داراي 14 استان است و بزرگ ترين آنها حمص در مركز اين كشور مي باشد .

** سفر جنبلاط به سوريه

پايگاه اينترنتي 'شام پرس' نوشت: 'وليد جنبلاط' رييس جبهه مبارزه ملي لبنان قرار است براي گفت و گو با مقام هاي سوري درباره اوضاع منطقه راهي دمشق شود.

وي پيش از سفر به سوريه تاكيد كرد : سوريه قدم هايي را براي اصلاحات برداشته و اين امر ورود به سوي سوريه جديد و توانمند به منظور مقابله با چالش هاي بين المللي، منطقه اي، داخلي، اقتصادي و اجتماعي است.

** دستگيري قاچاقچي سلاح

اهالي منطقه ' وادي خالد ' يك قاچاقچي سوري سلاح را دستگير كردند كه قصد قاچاق سلاح جنگي از لبنان به سوريه را داشت. اين فرد متولد سال 1978 ميلادي است.

لبنان در سمت شمال و شرق داراي مرزهاي طولاني با سوريه است و در روزهاي اخير چند محوله سلاح هنگام قاچاق از لبنان به سوريه كشف شده است .

بر اساس اعترافات برخي از افراد دستگير شده در سوريه سعد حريري نخست وزير سابق لبنان و جمال جراح يكي از نمايندگان مجلس اين كشور در انتقال سلاح و پول براي افراد مسلح كه دست به اقداماتي در سوريه مي زنند ، دخالت دارند.

 

زمان انتشار : 1390-01-01