۱۳۹۹/۰۳/۲۰
۱۰:۲۳ ق٫ظ

برخی از موکبهای خدمت رسانی به زائران در استان دیاله عراق، چهار هزار اصله نخل مرغوب اهداء نمودند تا در مسیر نجف – کربلا که سالانه میلونها زائر در زیارتهای میلیونی این جاده را می پیمایند، کاشته شود.

کاشت چهار هزار اصله نخل مرغوب در مسیر پیاده روی نجف – کربلا به همت موکبهای خدمت رسانی استان دیاله عراق

به گزارش الأمه:

مراحل کاشت نخلها با شرکت صاحبان موکبها و اهالی شهرستان خالص واقع در استان دیاله انجام پذیرفته است و تاکنون بیش از هزار اصله نخل در مسیر نجف به کربلا کاشته شده است. 
وی افزود: این اقدام پس از آن صورت گرفت که اداره مزارات شیعی درخواست درختکاری در مسیر زائران را مطرح نمودند و از آمادگی خود جهت تهیه آب مورد نیاز نخلها و درختان با همکاری استانداریهای دو استان کربلا و نجف خبر داده بود، لذا موکبهای خدمت رسانی بهترین انواع نخلها از جمله نخلهای خستاوی، زهدی، برحی و مکتوم را جهت کاشت آماده نمودند.
مسئول روابط عمومی و رسانه اداره مزارات شیعی عراق نیز در این خصوص اظهار داشت: پروژه کاشت نخل در جاده نجف به کربلا در مسیری به طول هشتاد کیلومتر انجام خواهد شد. برای تأمین آب مورد نیاز آبیاری نخلها صد و چهار حلقه چاه حفر می شود.
لوی عبدالکریم ادامه داد: این تعداد از نخلها در دو مسیر رفت و برگشت کاشته می شوند و در جدول وسط خیابان نیز درختان دیگری که توسط محبان اهل بیت (علیهم السّلام) از داخل و خارج عراق اهدا شده است، کاشته می شود.

 

منبع: آستانه قدس حسینی