۱۳۹۷/۰۲/۰۵
۴:۳۴ ب٫ظ

پرفسور جودیت باتلر سخنران سرشناس دانشگاه برکلی درمورد کتاب «اسیران فلسطینی دربند اسرائیل» گفته است که «این کتاب در زمان درست خود نوشته و به چاپ رسیده است... این کتاب صرفا به ذکر اسنادی در این زمینه بسنده نمی‌کند. بلکه به شکل گسترده‌ای به معیارهایی می‌پردازد که اسرائیل از آن‌ها ت

کتاب اسیران فلسطینی دربند اسرائیل

به نقل از سایت البوابه اخیرا کتابی به زبان انگلیسی درمورد وضعیت اسرای فلسطینی و خشونت علیه آنان به چاپ رسیده است.

موضوع اصلی کتاب «اسیران فلسطینی دربند اسرائیل» همان طور که از نام آن مشخص است، وضعیت نابسامان فلسطینیانی است که در اسارت صهیونیست‌ها به سر می‌برند و قصد دارد برای خواننده روشن کند که هدف اسرائیل و این رژیم غاصب از این اعمال کاملا غیرانسانی تحت فشار قرار دادن فلسطینیان است. اسرائیل قصد دارد با شکنجه و آزار و اذیت بیش از اندازه فلسطینان آن‌ها را مجبور به ترک فلسطین کند و در واقع این شیوه تلاشی مایوسانه برای تصرف هر چه سریعتر دیگر نقاط فلسطینن اشغالی است.

کتاب مذکور شامل مقالات متعددی در این زمینه می‌باشد که توسط اساتید دانشگاه، حقوقدانان و فعالان و کارشناسان مرتبط با مسئله اسیران فلسطینی نوشته شده است. اسماعیل ناشف محقق، منیر منصور، شیخ محمد ابو طیر و اسامه برهم از جمله افرادی هستند که مقاله‌های آن‌ها در این کتاب به چاپ رسیده است.

پرفسور جودیت باتلر سخنران سرشناس دانشگاه برکلی درمورد کتاب «اسیران فلسطینی دربند اسرائیل» گفته است که «این کتاب در زمان درست خود نوشته و به چاپ رسیده است... این کتاب صرفا به ذکر اسنادی در این زمینه بسنده نمی‌کند. بلکه به شکل گسترده‌ای به معیارهایی می‌پردازد که اسرائیل از آن‌ها تعدی کرده است».  

براساس آمارهای وزارت اسیران حدود هفت هزار اسیر فلسطینی از جمله شماری کودک و زن در زندان‌های اسرائیل به سرمی‌برند. به گزارش پايگاه اطلاع رساني قربانيان ترور به نقل از واحد مركزي خبر، عیسی قراقع وزیر اسیران تشکیلات خودگردان فلسطینی در کرانه باختری رود اردن چند ماه پیش درمورد اوضاع اسیران فلسطینی توضیح داده بود و گفته بود که هزار و پانصد اسير فلسطيني در زندان هاي اسرائيل دچار بيماري هاي خطرناكي مانند فلج شدن اعضا، سرطان، نارسايي كليه و بيماري هاي شديد قلبي شده اند و اسرائيل به ما اجازه نمي دهد پزشكاني را براي معالجه آنان بفرستيم.

قراقع همچنین خواستار اجرای قطعنامه سازمان ملل در زمینه اعزام کمیته حقیقت‌یاب بین‌المللی به زندان‌های اسرائیلی شده بود تا وضعیت سلامت زندانیان فلسطینی مورد تحقیق قرار بگیرد. پارلمان اسرائیل در ماه می گذشته قانون تشدید مجازات زندانیان فلسطینی و محرومیت آنان را از حق آموزش، خواندن روزنامه، دیدن تلویزیون و ملاقات را به تصویب رساند.

 

زمان انتشار : 1391-02-10