۱۳۹۷/۰۱/۲۶
۶:۲۹ ب٫ظ

در حالی که اکیپهای خبرنگاران پرس تی وی و فلسطین الیوم (متعلق به جهاد اسلامی) به پارک سیادت بوشهر امدند تا صدای دانشجویان را به گوش جهانیان برسانند درهمین حال دانشجویان بسیجی از ملحق شدن خبرنگاران الجزیره ممانعت کردند.

گزارش کامل تحصن دانشجویان در سواحل بوشهر/ ممانعت از عزیمت به بحرین

دانشجویان و طلاب شهرهای جنوبی کشور در اعتراض به کشتار مردم بحرین و با هدف درخواست از دولت برای اعزام به بحرین در سواحل بوشهر به تحصن پرداختند.

به گزارش خبرنگار مهر ، دانشجویان دانشگاههای جنوب کشور در حمایت از مردم مظلوم بحرین و در اعتراض به عملکرد دستگاه دیپلماسی کشورمان در قبال تحولات منطقه تحصن گسترده ای را از ساعت 18 روز چهارشنبه 31 فروردین در ساحل نیلگون خلیج فارس در محل پارک سیادت بوشهر اغاز کردند که این تحصن تا پایان عصر جمعه ادامه داشت.

 

در بیانیه شماره یک دانشجویان در خصوص برپایی تحصن آمده است: امروز و در این مقطع حساس و حیاتی تاریخِ جهان، ما دانشجویان و جوانان انقلابیِ پیرو خط ولایت، سکوت را بیش از این برنتافته و در مسیر تحقق یکی از آرمان های انقلاب عظیم اسلامی، و حمایت از خیزش های مردمیِ جهان اسلام اقدام به پرپایی تحصن خواهیم کرد.

 

سخنگوی دانشجویان متحصن، با اعلام این که از دانشگاههای مختلف جنوب کشور از جمله شیراز و یاسوج و کرمان و ملایر و اهواز نیز در این تحصن شرکت خواهند کرد هدف از تحصن را اعتراض به دستگاه دیپلماسی کشور و شکست حصر تبیلغاتی و دارویی اعلام کرد.

 

وی افزود: جوانان و دانشجویان مسلمان جنوب کشور در حرکتی خود جوش اعزام کشتی حاوی دارو و کمکهای پزشکی به سوی بحرین را مطالبه اصلی خود می دانند.

 

در ادامه صبح پنج شنبه جمعی از دانشجویان اهل سنت با حضور خود در جمع دیگر متحصنین ، همبستگی و همراهی خود را با مسلمانان مظلوم بحرینی ابراز داشتند.

 

این دانشجویان در بیانه ای تصریح کردند: ما دانشجویان اهل سنت بوشهر جنایات استکبار جهانی و اسلام آمریکایی خصوصا آل سعود را محکوم می کنیم و از برادران و خواهران خود که همواره حامی تمامی مسلمان مظلوم جهان بوده اند، تشکر می کنیم.

 

همچنین عصر پنج شنبه طلاب بوشهر با پیوستن به دانشجویان متحصن، انزجار خود را از اقدامات غیر انسانی استکبار جهانی و دست نشانده های وی در کشور های اسلامی نشان داده و حمایت خود را از ملت مظلوم و مسلمان بحرین و دیگر کشورهای اسلامی اعلام داشتند.

 

عباس حاجی حسینی، دبیر اجرایی تحصن، در جمع متحصنین گفت:  هدف از این تجمع بزرگ درخواست از دستگاه دیپلماسی کشور  برای موضع گیری های قاطع در قبال قیام ملت های مسلمان است.

 

وی همچنین آمادگی دانشجویان را برای حضور در کنار ملت مظلوم بحرین و دیگر کشورهای اسلامی اعلام کرد.

حاجی حسینی افزود: ما دانشجویان از دستگاه دیپلماسی کشور خواستاریم که مسیری را دنبال کنند که مقام معظم رهبری نشان می دهند.

وی ادامه داد: ما آماده اعزام به بحرین هستیم و از مسئولین خواستاریم که امکان حضور ما را در بحرین به منظور امداد رسانی و در صورت فرمان حضرت آقا، حضور نظامی، فراهم کنند.

ورود خبر گزاری های بین المللی برای پوشش تحصن دانشجویان متحصن در بوشهر

در حالی که اکیپهای خبرنگاران پرس تی وی و فلسطین الیوم (متعلق به جهاد اسلامی) به پارک سیادت  بوشهر امدند تا صدای دانشجویان را به گوش جهانیان برسانند درهمین حال دانشجویان بسیجی از ملحق شدن خبرنگاران الجزیره ممانعت کردند.

 عباس عالی زاده مدیر روابط عمومی تحصن دلیل این حرکت را جهت گیری های غیر منصفانه و غیر انسانی شبکه الجزیره در قبال بحرین دانست. با امدن رسانه های بین المللی حجه السلام غریب رضا با ایراد یک سخنرانی عربی خطاب به مسلمانان عرب زبان، انان را به مقاومت وایستادگی دعوت کرد.

روز دوم تحصن

 در آغاز روز دوم تحصن دانشجویان در بیانیه شماره دو خطاب به مردم بحرین تاکید کردند: ای برادران و خواهران بحرینی! جنایاتی که آل‌خلیفه و آل‌سعود، این نوکران بی‌جیره و مواجب آمریکا، بر شما تحمیل نموده‌اند را به حساب دفاع از دین خدا و دفاع از پیامبر(ص) بگذارید و از این که خداوند هدیه‌ها و قربانیان هاجروار و اسماعیل‌گونه‌ شما را در بحرین پذیرفته است، شاکر و سپاسگزار باشید؛ ان‌شاالله خداوند آنان را با شهدای صدر اسلام محشور ‌نماید.

درادامه این بیانیه آمده است : ما دانشجویان مسلمان جنوب کشور، گوش به امر مولامان حضرت امام خامنه‌ای(مد ظله‌العالی) بوده و در اینجا متحصنیم تا اولاً با حمایت از خیزش‌های اسلامی منطقه به استکبار جهانی بفهمانیم که راه دانشجوی امروز انقلاب اسلامی از راه جوانان صدر انقلاب و جبهه‌های دفاع‌مقدس جدا نیست.

همچنین دانشجویان خطاب به دولت تاکید کردند: ثانیاَ انتظار خود را از دولت جمهوری اسلامی به مسئولین دستگاه دیپلماسی گوشزد نموده و اتخاذ موضع صریح، قاطع و مطابق با آرمان‌های انقلاب اسلامی و منش گذشته دولت خدمتگزار در سیاست خارجی را خواستاریم و ثالثاً اعزام یک کشتی حامل مواد دارویی و امدادی را جهت شکست حصر دارویی و رسانه‌ای بحرین -که به جد از مظلوم‌ترین اعضای پیکره واحد اسلام است- خواستاریم.

تلاش دانشجویان برای حرکت به سمت بحرین

همچنین صبح جمعه دانشجویان بعد از قرائت دعای ندبه اخرین تلاش های خود را جهت حرکت با کشتی انجام دادند؛ دانشجویان متحصن بعد از قرائت بیانیه خود از پارک سیادت (محل تحصن دانشجویان جنوب کشور)، به سمت اسکله جلالی حرکت کردند که به دلیل ظرفیت محدود کشتی ها فقط 200نفر از انان سوار دو کشتی صیادی (لنج) شدند.

فرمانده بسیج دانشگاه خلیج فارس گفت: ازآنجایی که کشتی مناسبی در اختیار ما قرار ندادند خودمان اقدام کردیم و توانستیم این دوکشتی را فراهم کنیم.

گفتنی است خبرنگاران پرس تی وی و خبرنگاران تلویزیون فلسطین الیوم همراه دانشجویان به سمت کشتی رفتند و خبرنگاران پرس تی وی در کشتی حضور داشتند و به تهیه گزارش پرداختند؛ از طرفی ورود خواهران به این دو کشتی ممانعت شده دلیل این اقدام اعلام نشد اما احتمالا برای جلوگیری از خطرات احتمالی، از ورود خواهران جلوگیری شده است.

جلوگیری پلیس دریایی از ادامه حرکت دانشجویان به سمت بحرین

حدود ساعت 12:30 دو کشتی به سمت بحرین حرکت کردند.کشتی حامل دانشجویان پس از قرار گرفتن در مسیر بحرین با هشدار های برج دریابانی روبرو شد( لازم به ذکر است که شناور های مذکور ، شناور صیادی موسوم به لنج  و تحت مالکیت خصوصی بوده) که به دلیل بی توجهی  به آن، شناور نیروی انتظامی به سوی کشتی حامل دانشجویان حرکت کرد که پس از دقایقی به شناور مذکور رسیده و آن را متوقف کرد.

نامه دانشجویان متحصن به مسلمانان و مبارزان جهان اسلام

همچنین دانشجویان متحصن بوشهر در نامه ای به مسلمانان و مبارزان جهان اسلام تاکید کردند:ما جوانان مسلمان ایران به تاسی از این کلام رسول‌الله که: "من اصبح و لم یهتم بامورالمسلمین لیس بمسلم " اهتمام به امور برادران مسلمان را وظیفه دینی خود می‌دانیم. همانگونه که امام خمینی(ره) فرمودند: " ما باید در ارتباط با مردم جهان و رسیدگى به مشکلات و مسائل مسلمانان و حمایت از مبارزان و گرسنگان و محرومان با تمام وجود تلاش نماییم.

دانشجویان ادامه دادند: و این را باید از اصول سیاست خارجى خود بدانیم. ما اعلام مى‏کنیم که جمهورى اسلامى ایران براى همیشه حامى و پناهگاه مسلمانان آزاده جهان است و کشور ایران به عنوان یک دژ نظامى و آسیب‌ناپذیر نیاز سربازان اسلام را تأمین و آنان را به مبانى عقیدتى و تربیتى اسلام و همچنین به اصول و روش‌هاى مبارزه علیه نظام‌هاى کفر و شرک آشنا مى‏سازد.

دانشجویان متحصن در ادامه این نامه خاطر نشان کردند: ما جوانان انقلابی ایران اسلامی، از رصد نمودن خیزش‌های الهی شما غافل نبوده با قاطعیت اعلام می‌کنیم: "در هر زمانی که شرایط برای مبارزه با طواغیت و قبطیان برای ما فراهم شود به رهبری مولامان، امام خامنه‌ای در کنار شما و دوشادوش‌تان در جبهه حق علیه باطل، از نثار جانمان نه تنها دریغ نخواهیم کرد بلکه برای آن روزشماری می‌کنیم.

همزمان با این اتفاقات صد ها دانشجوی دیگر( که به دلیل محدودیت ظرفیت شناور ها نتوانسته بودند سوار شوند) در محل مصلای نماز جمعه حضور یافتند. دانشجویان با  ابراز اطاعت و فرمانبرداری نسبت به جایگاه ولایت و نائب بر حق امام زمان (عج) ، شعار هائی را در دفاع از ملت های انقلابی منطقه و نیز آمادگی خود برای اجرای فرامین مقام معظم رهبری ، اعلام کردند.

در ادامه آیت الله صفائی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر ، در خطبه های نماز جمعه به قدردانی از تحصن دانشجویان و طلاب پرداخته و حمایت خود را از ملت های مظلوم منطقه اعلام داشت .