۱۳۹۸/۰۵/۲۳
۶:۲۵ ق٫ظ

آمارها نشان دهنده آن است که ۱۹ میلیون عراقی در فیسبوک حضور فعالی دارند.

۱۹ میلیون کاربر عراقی در فیس‌بوک

به گزارش الأمه:

اینترنت و شبکه‌های اجتماعی در همه کشورها به‌عنوان یک امر مهم در زندگی تبدیل‌شده است، به‌طوری‌که امروزه حضور در فضای مجازی به‌عنوان یک امر لاینفک در زندگی محسوب  می‌شود. در سال‌های گذشته سرعت اینترنت بالا و وجود موبایل‌های پیشرفته باعث شده تا  مردم به‌غیر از زندگی واقعی خود یک زندگی مجازی داشته باشند به‌طوری‌که زندگی مجازی آن‌ها می‌تواند از ایده‌ال‌های برخوردار باشد که در زندگی واقعی از آن محروم هستند.

موسسه مطالعاتی – سایبری we are social اعلام کرده است که ۱۹ میلیون یوزر فعال در شبکه‌های اجتماعی عراق وجود دارد که ۱۸ میلیون از آن‌ها با تلفن همراه به فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی متصل هستند . همچنین بر اساس آمار منتشرشده تقریباً جمعیت عراق در سال ۲۰۲۰ میلادی به ۳۹ میلیون نفر خواهد رسید که این امر  نشان‌دهنده آن است  که بیشتر از ۵۰ درصد مردم عراق در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی حضور فعالی دارند.  اگر از شهروندان سالخورده و کودکان تا سن ۱۲ سال فاکتور بگیریم آمارهای حضور مردم عراق در شبکه‌های اجتماعی نشان‌دهنده تأثیر فضای مجازی بر زندگی اکثر مردم عراق است. 

مردم عراق علاقه خاصی به شبکه‌های اجتماعی دارند و اکثر این ۱۹ میلیون نفر در شبکه‌ها اجتماعی حضور فعالی دارند. بر اساس آمار موسسه مذکور ۱۸ میلیون یوزر فیس بوک در عراق وجود دارد که این امر نشان دهند علاقه مردم عراق به این شبکه اجتماعی است، شبکه اینستگرام باوجود ۸.۲ میلیون یوزر در عراق در مرتبه دوم قرار دارد. کارشناسان حوزه سایبری معتقدند که اینستگرام در سال‌های آینده می‌تواند جای فیس‌بوک را در عراق بگیرد چراکه رشد نسبی افزایش یوزر در شبکه اجتماعی فیس‌بوک عراق در سال ۲۰۱۹ تقریباً زیر یک درصد بوده است، این در حال است که رشد اینستگرام +۵.۱ درصد بوده است . شبکه‌ اجتماعی اسنپ چت با ۴.۳ میلیون یوزر، شبکه اجتماعی لینکید با ۷۳۰ هزار یوزر و شبکه اجتماعی تویتر با ۶۷۷ هزار یوزر در مرتبه‌های بعدی قرار گرفتند.

در نتیجه می‌توان گفت در بین شبکه‌های اجتماعی جهان فیس‌بوک و اینستگرام محبوبیت خاصی در بین شهروندان عراقی دارند و کاربران عراقی زیادی در آن‌ها فعالیت می‌کنند.

 

منبع: مهر