۱۳۹۷/۰۴/۱۱
۱۲:۰۵ ب٫ظ

دکتر آجرلو از شرکت هنرمندانی از ۴۰ کشور در سومین جشنواره بین المللی حقوق بشر آمریکایی خبر داد و گفت: ۶۱۱ اثر از ۲۱۵ هنرمند خارجی به این دوره از جشنواره رسید.

دبیر جشنواره بین‌المللی حقوق بشر آمریکایی:

آثار جشنواره حقوق بشر آمریکایی را در ۱۰ کشور نمایش می دهیم

به گزارش الأمه به نقل از شبستان:

دکتر اسماعیل آجرلو، دبیر جشنواره بین المللی حقوق بشر آمریکایی در مورد نمایش آثار این جشنواره در خارج کشور  گفت: امسال هزار و 885 اثر از 774 هنرمند در سطح داخلی و بین المللی دریافت کردیم. آثار هم به لحاظ کمی و هم کیفی نسبت به دوره قبل پیشرفت قابل توجهی داشته است به ویژه در سطح بین المللی با افزایش کمی و کیفی خوبی مواجه شدیم. کیفیت آثار تمامی بخش ها به خصوص بخش علمی عالی بود. تمام مقالات در سطح علمی پژوهشی منتشر خواهد شد.

وی در مورد بخش های جشنواره تصریح کرد: بخش های موشن گرافیک، اینفوگرافیک، کارتن، پوستر و کاریکاتور را در گرایش هنری داریم. بخش ادبی شامل شعر هجو و داستان کوتاه است. امسال گرایش رسانه ای را به جشنواره افزودیم که شامل صفحات مجازی، اپلیکیشن های موبایلی، کلیپ و ایده پردازی بازی های رایانه ای است.

دکتر آجرلو با اشاره به نمایش آثار دومین جشنواره حقوق بشر آمریکایی در 10 کشور بیان کرد: سال قبل آثار جشنواره حقوق بشر آمریکایی را در کشورهایی همچون عراق، لبنان، هند، ونزوئلا و اندونزی به نمایش گذاشتیم. امسال با کمک رایزنان فرهنگی تلاش می کنیم نمایشگاه های بین المللی بیشتری داشته باشیم. قاعدتا این اتفاق می افتد به دلیل ارتباطات بین المللی بهتری که به وجود آمده و شناخت بیشتری که هنرمندان خارجی از این نمایشگاه پیدا کردند.

وی با بیان اینکه آثار سومین جشنواره حقوق بشر آمریکایی در داخل کشور نیز به نمایش درمی آید، عنوان کرد: در داخل کشور نمایشگاه آثار این جشنواره در دو بخش آثار داخلی و آثار خارجی برگزار می شود. این آثار در گالری ابوالفضل عالی در حوزه هنری، گالری امام علی (ع)، گالری تخصصی حوزه دفاع مقدس و همچنین در ایستگاه های مترو در شهر تهران و مشهد به نمایش در می آید. امسال تعداد نمایشگاه ها نسبت به پارسال بیشتر خواهد شد. پارسال از نمایشگاه هایی که در مترو برپا شد استقبال خوبی صورت گرفت، برای همین امسال نیز نمایشگاه آثار را برای استفاده عموم در مترو خواهیم داشت. امسال بخش دانشجویی را نیز به نمایشگاه ها اضافه کردیم تا آثار سومین جشنواره حقوق بشر آمریکایی همزمان با آغاز سال تحصیلی در دانشگاه ها نمایش داده شود.

دبیر جشنواره بین المللی حقوق بشر آمریکایی خاطرنشان کرد: امسال 2 هزار و 720 اثر از 574 هنرمند در داخل از کشور و 611 اثر از 215 هنرمند خارجی به دست مان رسید. می توان گفت از نظر شرکت کننده و همچنین تعداد آثار جشنواره امسال رشد 50 درصدی داشته است. امسال هنرمندانی از 40 کشور در سومین جشنواره حقوق بشر آمریکایی شرکت کردند. در اختتامیه این جشنواره که دوازدهم تیرماه در حوزه هنری برگزار می شود علاوه بر هنرمندان، اندیشمندانی از کشورهای خارجی حضور دارند.