۱۳۹۷/۰۳/۰۲
۱:۱۳ ب٫ظ

یورش نيروهاي بحريني و عربستان به چند منطقه در منامه / فریاد تکبیر در روستای معامیر/ نامه های تهدید آمیز وزارت آموزش بحرین/ بازداشت دو نماينده مستعفي پارلمان بحرين / حق مردم بحرين در قیام عليه حاکم ظالم/ زندگي در بحرين غيرقابل تحمل شده است / راه بی بازگشت برای قیام بحرین /شاه بحر

آخرین اخبار از هفتاد و نهمین روز قیام مردم بحرین/ سه شنبه 13 اردیبهشت

مردم بحرین اگر چه به علت سرکوب های وحشیانه و محدودیت های شدید ایجاد شده در جای جای بحرین نمی توانند همانند روزهای اول به برگزاری تظاهرات گسترده مسالمت آمیز مبادرت کنند، اما هرگز اعتراضات خود را متوقف هم نکرده و از هر فرصتی برای ابراز اعتراض خود استفاده می کنند.مردم شجاع بحرین که می دانتد این راهی بدون بازگشت است ، عزم خود را بر ادامه آن تا تحقق خواسته های مشروع خود جزم کرده اند.رژیم آل خلیفه مگر تا کی می تواند هزینه ایجاد جو پلیسی را بپردازد و این شرایط ناپایدار امنیتی را برای خود و کشورش ادامه دهد؟ مردم بحرین به خوبی می دانند که این شرایط برای همیشه ادامه نخواهد یافت.

و اینک آخرین خبرها و تحولات هفاد و نهمین روز قیام مردم بحرین :

ــ یورش نيروهاي بحريني و عربستان به چند منطقه در منامه

ماوران امنیتی رژیم آل خلیفه بحرینی با حمایت نیروهای اشغالگر عربستانی به چند منطقه در شهر منامه یورش بردند.

ماوران امنیتی با گلوله های ساچمه ای و جنگی به طرف هر کسی که در خیابانها حضور داشت، تیراندازی می کردند

این نیروها با یورش به مسجد مومن منامه به نمازگزاران حمله کردند.

بر اساس گزارش های رسیده در تیراندازی این نیروها در منطقه قفول چند نفر بر اثر اصابت گلوله های جنگی زخمی شدند

نیروهای بحرینی و عربستانی همچنین از انتقال مجروحان به بیمارستانها جلوگیری کردند

این نیروها همچنین روستای معامیر را محاصره کرده و به طرف زنان در روستای ستره گاز اشک آور پرتاب کردند.

ــ فریاد تکبیر در روستای معامیر

از بحرین خبر می رسد در پی سرکوب شدید هرگونه حرکت اعتراضی در شهر های بحرین ، دامنه اعتراضات به روستاها و دیگر مناطق بحرین کشیده شده است .

بر اساس گزارش های رسیده ساکنان روستای معامیر شب ها با آمدن به خیابان شعار الله اکبر سر می دهند.

ــ نامه های تهدید آمیز وزارت آموزش بحرین

وزارت آموزش بحرین با ارسال نامه هایی برای دانش آموزان، آنان را تهدید کرد در صورتی که در کلاس درس حاضر نشوند از امتحانات نهایی محروم خواهند شد.

ــ بازداشت دو نماينده مستعفي پارلمان بحرين

رژيم آل خليفه دو نماينده از حزب شيعي الوفاق را كه در اعتراض به سركوب انقلاب مردم از پارلمان خارج شده است، ربوده و به مكاني نامعلوم انتقال داد.

‌ يك منبع نزديك به جمعيت اسلامي وفاق ملي بحرين گفت:مقامات رژيم آل خليفه روز گذشته" مطر ابراهيم مطر "، و "جواد فيروز "‌ دو نماينده مستعفي پارلمان بحرين از جمعيت شيعي الوفاق را بازداشت كردند.

موج بازداشت فعالان و انقلابيون بحريني از ماه مارس گذشته بالا گرفته است و رژيم آل خليفه كه كنترل اوضاع را از دست داده است ،تلاش مي‌كند با دستگيري يا محاكمه‌هاي فرمايشي معترضين اعتراضات را سركوب كند.

اين منبع كه خواست نامش فاش نشود، تاكيد كرد كه نيروهاي لباس شخصي پليس بحرين ديروز به منزل اين دو نماينده حمله كردند و آن دو را با خود به مكاني نامعلوم انتقال دادند.

نمايندگان جمعيت شيعي الوفاق بزرگ‌ترين حزب شيعي در پارلمان بحرين در فوريه گذشته در اعتراض به سركوب تظاهرات از سوي رژيم آل خليفه استعفاي جمعي دادند.

پارلمان بحرين كه مركب از 40 نماينده است نيز پس از آن استعفاي 11 تن از 18 نماينده اين حزب شيعي را پذيرفت كه از جمله آنها مطر و فيروز دو نماينده بازداشتي اين حزب هستند.

ــ حق مردم بحرين در قیام عليه حاکم ظالم

اندیشمند اسلامی مصری تصریح کرد مردم بحرین حق دارند علیه حاکم ظالم قیام کنند.

"دکتر محمد سلیم العوا" در پاسخ به سوالی درباره بحرین گفت، قیام علیه حاکم ظالم در همه ادیان آسمانی اقدامی مشروع است

وی با رد مطرح کردن اختلافات شیعه و سنی در بحرین افزود، به هر کسی در کشورش ظلم شود حق دارد علیه حاکم ظالم انقلاب کند.

ــ زندگي در بحرين غيرقابل تحمل شده است

جوانان انقلابی چهاردهم فوریه در بحرین با صدور بیانیه ای تاکید کردند: زندگی در این کشور غیرقابل تحمل شده است.

جوانان انقلابی بحرین تصریح کردند: این کشور به گروگانی در دست اشغالگران عربستانی تبدیل شده است.

در این بیانیه آمده است، نیروهای ارتش بحرین و عربستان و نیز اراذل و اوباش و چماقداران، مساجد و حسینیه ها را ویران می کنند.

این بیانیه همچنین از ادامه یورش به خانه های فعالان سیاسی و علمای دینی وبازداشت آنان انتقاد کرده است.

ــ راه بی بازگشت برای قیام بحرین

یک فعال سیاسی بحرینی گفت: رژیم بحرین نمي تواند با کشتار، شکنجه، تخريب خانه ها و مساجد مردم را از مطالباتشان منصرف کند.

"علی فرج" با تاکید بر عزم مردم این کشور برای رسیدن به مطالبات مشروعشان، اظهار داشت: رژیم بحرین نمی تواند با اقدامات خشونت آمیز مردم را از ادامه راه باز دارد.

وی با بیان اینکه بهترين راه براي حل بحران، احترام گذاشتن به خواسته هاي مشروع مردم است، تاکید کرد: ملت بحرين به روش کاملا مسالمت جويانه رفتار مي کند و هرگز به خشونت روي نياورده است، و خواستار پايان حملات و خشونت نيروهاي رژیم به مردم، و يافتن راه حلی سريع براي بحران کنوني کشور از طريق عملی کردن خواسته هاي مردم است.

علی فرج اظهار امیدواری کرد: رژیم بحرين مواضع خود را تغيير داده و به خواسته هاي مشروع ملت از جمله ايجاد دمکراسي و آزادي در کشور و تشکيل دولت منتخب پاسخ دهد

ــ شاه بحرين در فهرست سياه سازمان خبرنگاران بدون مرز

سازمان مدافع مطبوعات و خبرنگاران بدون مرز پادشاه بحرين را در فهرست 38 رهبر دنيا قرار داد كه در سال 2011 مرتكب به نقض آشكار آزادي رسانه‌اي شده‌اند.

سازمان خبرنگاران بدون مرز اعلام كرد شيخ "حمد بن عيسي آل خليفه " در فهرست 38 رهبري قرار دارد كه آزادي رسانه‌اي را در سال 2011 نقض كرده‌اند .

اين سازمان تاكيد كرد در كشور بحرين مجموعه‌اي از اقدامات حيرت‌انگيز عليه مطبوعات صورت گرفته است كه از جمله آن مرگ "كريم الفخراوي "، يكي از مسئولان روزنامه الوسط بحرين نزديك به معارضان اين كشور در زندان بود.

بر اساس بيانيه سازمان خبرنگاران بدون مرز، شيخ حمد در مقام پادشاهي بحرين مسئول تمام اعمال خشونت‌آميز و ظالمانه در تحولات اخير اين كشور است.

فهرست اقدامات خشونت‌آميز عليه مطبوعات در جريان تحولات اخير خاورميانه بسيار طولاني است و در اين بين عكاسان نيز بهاي سنگيني مي‌پردازند.

 

زمان انتشار : 1390-01-01