۱۳۹۷/۰۲/۱۴
۹:۰۳ ق٫ظ

رئیس جمهور مخلوع حتی پس از شعله‌ور شدن انقلاب و به اوج رسیدن خشم مردم، نیز تنها به فکر نجات خود و خانواده خود از این سقوط بود و اندکی به خواسته‌های مردم نمی‌اندیشید.

آخرین لحظه‌های ریاست جمهوری مبارک

موسسه «اخبار الیوم» اخیرا کتابی از عبدالقادر شهیب به چاپ رسانده است با عنوان «آخرین لحظات ریاست جمهوری مبارک».

به نقل از سایت البوابه کتاب مذکور در باب رئیس جمهور مخلوع مصر، حسنی مبارک می‌باشد و مطالبی درمورد اشتباهات ریاست جمهوری این دیکتاتور مصری دربردارد.

طبق گزارش البوابه در این کتاب آمده است که حسنی مبارک از سال 2004 اولین گام‌های کناره‌گیری خود را از منصب ریاست جمهوری برذاشت. اولین کاری که حسنی مبارک درصدد انجام آن برآمد، انتقال قدرت به پسرش بود. در پی این خواسته او در سال 2005 انتخاباتی برگزار شد که نتیجه آن با خواست رئیس جمهور وقت مصر متفاوت بود. اما حسنی مبارک مستبد علارقم خواست مردم و به شکل کاملا غیرقانونی برنامه‌های مورد نظر خود در انتقال دولت به پسرش را پی گرفت. پس از آن جمال پسر حسنی مبارک تصمیات اقتصادی و سیاسی مربوط به کشور را پس از مشورت با گروه مشاوری که در اختیار داشت اتخاذ می‌کرد.

در قسمت دیگری از این کتاب آمده است که دولت حسنی مبارک تا آخرین لحظات پیش از سقوط، نمی‌خواست با واقعیت کشور خود کنار بیاید و بپذیرد که از دید مردم یک دولت مستبد و ناکارآمد است و دائم در حال چانه‌زنی با مردم خشمگینی بود که او و دولتش را به رسمیت نمی‌شناختند.

همچنین نویسنده به تلاش حسنی مبارک پس از اوج اعتراضات مردمی اشاره دارد و معتقد است که این رئیس جمهور مخلوع حتی پس از شعله‌ور شدن انقلاب و به اوج رسیدن خشم مردم، نیز تنها به فکر نجات خود و خانواده خود از این سقوط بود و اندکی به خواسته‌های مردم نمی‌اندیشید و از این که قدرت از میان دستان او خارج شده است به شدت ناراحت و مضطرب بود.  

عبدالقادر شهیب نویسنده و روزنامه‌نگار مصری است که فعالیت‌های گسترده‌ای در مطبوعات مصر داشته است. از او تاکنون کتاب‌های بسیاری به چاپ رسیده است. او به لحاظ فعالیت‌های فراوانی که در زمینه مطبوعاتی و خبررسانی انجام می‌داد یکی از افرادی بشمار می‌رود که از نزدیک با رژیم سابق مصر در ارتباط بوده‌اند و از فعالیت‌های و برنامه‌های حسنی مبارک اطلاع کافی دارند.

 

زمان انتشار : 1391-01-27