۱۳۹۷/۰۶/۱۲
۳:۰۸ ب٫ظ

کتاب «آدم ربایی در لیبی» چکیدۀ جامعی از قضیه ربودن امام موسی صدر است که به همت انتشارات موسسه امام موسی صدر منتشر شده است.

در آستانه چهلمین سال ربوده شدن امام موسی صدر؛

«آدم ربایی در لیبی» منتشر شد

به گزارش الأمه:

کتاب «آدم‌ربایی در لیبی» ماجرای چهار دهه ربودن امام موسی صدر و همراهانش را بازگو می‌کند.

این کتاب که به همت انتشارات موسسه امام موسی صدر منتشر شده، چکیدۀ جامعی از قضیه ربودن امام موسی صدر است که برای اولین بار با طراحی تایپوگرافی و ویژه، اطلاعات مربوط به پرونده ربودن امام صدر و دو همراهش را از ابتدای واقعه تا به امروز در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد.

مروری بر زندگینامه امام موسی صدر بخش ابتدایی کتاب را تشکیل می‌دهد و مطالب مربوط به پرونده و رویدادهای آن با عنوان «سفر ناتمام صلح» از اردیبهشت ۱۳۵۷ آغاز می‌شود. طراحی کتاب تایپوگرافی است و محتوای آن بر پایه وقایع‌نگاری به ترتیب زمان وقوع تدوین شده است. با توجه به اینکه در سال‌های اخیر مخاطبان ایرانی و به خصوص نسل جوان بیشتر با آرا و اندیشه‌های امام موسی صدر آشنا شده‌اند و اطلاعات زیادی درباره وضعیت و قضیه ربوده شدن او ندارند، انتشار این کتاب پاسخی به این خلأدرباره این شخصیت مهم سیاسی، دینی و فرهنگی جهان اسلام است.

«آدم ربایی در لیبی» این مطالبه را مطرح می‌کند که برای آزادی امام صدر و همراهانش از بند اسارت در لیبی چه کرده‌ایم؟ و این جملات را بیان می‌کند: «خانواده تمام ارتباطات و امکانات خود را هرچند که در قیاس با دولت‌ها بسیار کم و محدود است، بسیج کرده تا هرچه اطلاعات درست، نادرست، مستند، شایعه و اخبار درباره امام و یارانش وجود دارد، جمع‌آوری کند. به موازات جمع‌آوری اطلاعات کمیته‌ای از کارشناسان ذی‌صلاح را تشکیل داده تا اطلاعات و شایعات جمع‌آوری شده را بررسی و راستی آزمایی کنند. خانواده از هیچ اقدامی برای آزادی امام و دو همراهش فروگذاری نکرده و نمی‌کند.»

همچنین در صفحات آغازین کتاب نوشته شده: «ربودن امام موسی صدر و دو همراهش، هرچند که کار حکومت لیبی و افراد معدودی بوده است. اما استمرار آن نشان می دهد که این جنایت توافقی نانوشته میان قدرت‌های مختلف است. مروری بر قضیه ربودن امام موسی صدر و اقدامات صورت گرفته در چهار دهه گذشته، روشن می کند که چرا هنوز اسارت این عزیزان در لیبی ادامه دارد سوالی که در سالهای اخیر همواره از ما شده است»

متون این کتاب با تلاش «مهدیه پالیزبان» گردآوری و تدوین شده است و ایده تایپوگرافی و طراحی کامل آن به خانه طراحی آچهار تعلق دارد.

«آدم ربایی در لیبی» با شمارگان دو هزار نسخه، ۱۸۴ صفحه و بهای ۱۸ هزار تومان چاپ شده است.

 

منبع: مهر