۱۳۹۸/۰۵/۰۷
۵:۰۵ ق٫ظ

آستان مقدس علوی برای آمادگی در جهت قرار گرفتن حرم امیرالمومنین (علیه السلام) در لیست میراث جهانی سازمان یونسکو، کنفرانسی فرهنگی با عنوان " ارزش استثنایی حرم امیرالمومنین(ع)" برگزار کزد.

آستان مقدس علوی کنفرانس فرهنگی برگزار کرد +تصاویر

به گزارش الأمه:

آستان مقدس علوی برای آمادگی در جهت قرار گرفتن حرم حضرت امیرالمومنین (علیه السلام) در لیست میراث جهانی سازمان یونسکو، کنفرانسی فرهنگی با عنوان " ارزش استثنایی حرم امیرالمومنین(ع)" برگزار کرد.

هاشم محمد الباججی از مسئولین آستان گفت: در این کنفرانس نقاط مثبت و منفی این طرح را که در سال 2010 میلادی (90-1389شمسی) مورد بررسی قرار گرفته بود، بررسی کردیم. اماکن مقدس فراوانی در جهان اسلام وجود دارد که چنین طرحی برای ورود آن به لیست میراث جهانی انجام نگرفته است و این به خاطر جایگاه مقدس و میراثی است آستان علوی می باشد.

دکتر علی ناجی استاد دانشگاه کوفه اشاره کرد: معیارهای متعددی است که یک مکان میراثی باید آن را دارا باشد تا در لیست میراث جهانی قرار گیرد و ما دریافتیم که حرم امیرالمومنین (ع) از آن بهره مند است.

وی افزود: این مکان مقدس از ویژگی های زیادی برخوردار است از جمله اعجاز فلکی، زاویه طلوع خورشید، ایوان طلا، طلاکاری و آئینه کاری نمونه بی نظیری در هنر معماری است که به دوره های زمانی مختلفی باز می گردد.

استاد دانشگاه کوفه ادامه داد: روی دیوار های حرم مطهر به زبان های مختلف از جمله فارسی، ترکی و غیر آن نوشته شده است و هر آنچه در این حرم است در مقایسه با عتبات و اماکن زیارتی دیگر بی نظیر و استثنایی است و تمامی این معیار ها آن را برای قرار گرفتن در لیست میراث جهانی مهیا می کند.

شایان ذکر است که این کنفرانس برای معرفی لیست میراث جهانی سازمان یونسکو، معیار های مورد نیاز برای میراث جهانی و معرفی ارزش جهانی و استثنایی حرم مطهر حیدری برگزار شد.


منبع: حوزه نیوز