۱۳۹۷/۱۱/۰۱
۲:۵۰ ب٫ظ

دهمین دوره مسابقه قرآن کریم دانشجویی امروز با مشارکت ۵۰۰ دانشجو در دانشگاه جده برگزار شد.

آغاز بزرگترین رقابت دانشجویی قرآنی

به گزارش الأمه:

دهمین دوره مسابقه قرآن کریم دانشگاه جده امروز (یکشنبه 30 دی) با نظارت «مشعل بن ماجد بن عبدالعزیز» استاندار جده و با مشارکت بیش از 500 دانشجو دختر و پسر از 21 دانشگاه و دانشکده دولتی و غیردولتی آغاز شد و تا پنجم بهمن ادامه دارد.

 این دانشگاه برای برگزاری بزرگترین رقابت دانشجویی قرآنی در سراسر این کشور آماده است. شرکت کنندگان در این مسابقه در چهار رشته حفظ کامل قرآن کریم به همراه تلاوت و تجوید، حفظ 20 جزء با تلاوت و تجوید، حفظ 10 جزء با تلاوت و تجوید و حفظ پنج جزء با تلاوت و تجوید به رقابت می پردازند.

 

ارزش جایزه این مسابقه بزرگ قرآنی دانشجویی 500 هزار ریال است.

دکتر«صلاح بن سالم باعثمان» دبیرکل این مسابقه قرآنی گفت: دبیرخانه این مسابقه فعالیت های خود را از طریق کمیته های تخصصی انجام می دهد. در این مسابقه در دو سطح برگزار می شود و سطح اول شامل دانش آموزان سطح سوم دبیرستان در مدارس اداره آموزش و پرورش استان جده و سطح دوم شامل دانشجویان دانشگاههای دولتی و غیر دولتی استان جده است.

 

باعثمان گفت: معیارهای این مسابقه با معیارهای مسابقه های بزرگ بین المللی قرآن کریم تطابق دارد. باید شرکت کنندگان قرآن محکم و صحیحی از حفظ با توجه به احکام تجوید، وقف و ابتداء ارایه دهند.

وی ادامه داد: کمیته داوران این مسابقه از 10 متخصص قرآن کریم و علوم قرآنی و کارشناسان در داوری اینگونه مسابقات است. قوانین این داوری بر سه عنصر اصلی حفظ، تجوید و حسن تلاوت است.

 

منبع: شبستان