۱۳۹۸/۰۱/۲۱
۷:۴۶ ق٫ظ

آستان مقدس امام حسین(ع) از آغاز فعالیت پانزدهمین جشنواره فرهنگی جهانی «ربیع شهادت» با حضور شخصیت های عربی و بین المللی از ادیان و طوایف مختلف خبر داد.

آغاز جشنواره جهانی«ربیع شهادت» با حضور عربی و جهانی در کربلای معلی

به گزارش الأمه:

 با فرارسیدن ایام شعبانیه،«سید افضل الشامی» عضو شورای اداری آستان مقدس امام حسین(علیه السلام) گفت: همه بخش ها و گروههای آستان مقدس برای استقبال از هیئت های کشورهای مختلف جهان آماده اند.

الشامی افزود: این هیئت ها برای احیای مراسم ولادت امام حسین(ع) وارد کربلای معلی شدند.

وی ادامه داد: حرم امام حسین(علیه السلام)، فعالیت های پانزدهمین جشنواره فرهنگی جهانی موسوم به «ربیع شهادت»(بهار شهادت) را شب گذشته(دوشنبه 19 فروردین) آغاز کرد.

 

این عضو شورای آستان مقدس امام حسین(ع) گفت: این جشنواره با آغاز سالروز ولادت امام حسین(ع) و برادرش حضرت عباس(ع) آغاز می شود.

الشامی گفت: در این مراسم شخصیت های رسمی و فرهنگی ادیان مختلف، قومیت ها و طوایف مختلف از کشورهای عربی و هیئت هایی از قاره اروپا و قاره آسیا و قاره آفریقا شرکت دارند.

 

این جشنوار فرصتی بی نظیر برای استقبال از شماری زیادی از پژوهشگران و محققان از قاره های مختلف و همچنین فرصت نادری برای جذب متفکران و اندیشمندان از سراسر مناطق جهان است.

آستان مقدس امام حسین(ع) و حضرت عباس(ع) هرساله جشنواره فرهنگی جهانی «ربیع شهادت» را به مناسبت میلاد امام حسین(ع) و برادرش حضرت عباس(ع) و فرزندش امام سجاد(ع) برگزار می کنند. فعالیت های امسال پانزدهمین دوره این جشنواره با شعار«امام حسین- علیه السلام- مناره ای برای ملتها و اصلاحی برای ارزشهاست» (الإمامُ الحسينُ -عليه السلام- منارٌ للأُمَم وإصلاحٌ للقِيَم) برگزار می شود.

 

منبع: شبستان