۱۳۹۷/۰۹/۱۵
۲:۱۱ ب٫ظ

فعالیت سومین بینال نقاشی تحت عنوان «شرم الشیخ؛شهر صلح»با حضور ۵۰ هنرمند از مصر و ایتالیا و انگلیس روز دوشنبه (سوم دسامبر) در استراحتگاهی در شرم الشیخ مصر آغاز شد. طراحی خطوط اولیه نقاشان از همان روز اول بینال هشت روزه آغاز شد.

آغاز سومین بینال نقاشی در شرم الشیخ

به گزارش الأمه:

سوژه نقاشی های این دوره متنوع است. همین که هنرمندان نقاش شرکت کننده وسایل نقاشی را از برگزار کنندگان نمایشگاه تحویل گرفتند بوم های نقاشی را در میدان یکی از بازارهای منطقه نصب کردند و شروع کردند به مسابقه دادن تا ببینند چه کسی سریع تر می تواند روی زمینه سفید بوم نقاشی بکشد. این مسابقه به سرعت و بداهه سازی نقاشان بستگی دارد.

عده ای از هنرمندان برای خلق آثارشان از حال و هوای شرم الشیخ الهام گرفتند. سوژه برخی دیگر،آسمان شرم الشیخ و حرکت پیاپی و لایه های ضخیم ابرها در ارتفاع بالا و لایه های رقیق و نازکشان در ارتفاع پایین بود. عده ای هم برای شکستن یکنواختی این منظره چهره دختری خوشرو را در میان ابرها کشیده که بیانگر آمیختگی انسان و طبیعت است.

میراث مردمی نوبی ها سوژه اغلب نقاشان مصری است. برخی هم با نقاشی انتزاعی به دنبال ترسیم حقیقت ذات انسان هستند.

این ایده های اولیه و سریع هنرمندان بیانگر توانایی آنها برای ارتباط بین خویشتن و دنیای هنری شان است.

استاندار جنوب سینا خالد فوده در مراسم افتتاحیه ضمن تاکید بر حمایت مهمانان اروپایی و مصری و عرب شرکت کننده در بینال گفت که از هیچ تلاشی برای رفع مشکلات یا کاستی های احتمالی فروگذار نخواهد کرد. او افزود «در این دوره،هنرمندان بیشتری از کشورهای گوناگون شرکت کرده اند.»

نمایشگاه دو سالانه نقاشی این دوره در چندین محوطه و فضای باز شهر شرم الشیخ و خارج شهر مثل بازار قدیم و خلیج نعمه و دره های اطراف شهر برگزار می شود.

جایزه بزرگ بینال (نشان سپر شهر الشیخ) به یکی از نقاشان تعلق می گیرد. برنده این مسابقه می تواند با یک همراه به مدت ده روز به این اقامتگاه سفر کند. هزینه اقامت و بلیط هم به عهده برگزار کنندگان بینال است.

 

منبع: شرق الاوسط