۱۳۹۸/۰۹/۲۷
۹:۱۶ ق٫ظ

مرحله نهایی بیست‌و‌سومین دوره مسابقات ملی جایزه قرآن و سنت شارجه امارات، از دیروز، ۲۶ آذرماه سال جاری آغاز شد.

آغاز مرحله نهایی مسابقات ملی قرآن جایزه «شارجه» امارات

به گزارش الأمه:

این مسابقات با حضور ۲۴۲ شرکت‌کننده در دو بخش آقایان و بانوان از شهروندان اماراتی و اتباع خارجی مقیم این کشور که نفرات برتر مرحله مقدماتی هستند، در شهر شارجه آغاز شد.

این رقابت‌ها به همت مؤسسه قرآن و سنت شارجه و در دو بخش‌ حفظ قرآن و سنت نبوی در حال برگزاری است.

این مسابقات با حمایت «سلطان بن محمد القاسمی»، امیر شارجه‌ امارات برگزار می‌شود و رقابت‌های امسال با استقبال قابل توجهی در گروه‌های سنی مختلف مواجه بوده است.

هدف مؤسسه قرآن و سنت شارجه از برگزاری این رقابت‌ها نهادینه‌کردن ارزش‌های والای اسلامی، ایجاد انگیزه در میان نسل‌ جوان و نوجوان، تشویق آن‌ها به پایبندی به تعالیم و آموزه‌های دین اسلام، ایجاد روحیه رقابت در زمینه حفظ قرآن، تشویق قرآن‌آموزان به تلاش بیشتر در راستای تلاوت و حفظ قرآن و اهمیت‌دادن به سنت پیامبر (ص) است.

در مرحله نهایی این دوره از مسابقات، ۱۱۸ شرکت‌کننده در گروه بانوان در بخش حفظ قرآن، ۲۴ شرکت‌کننده در گروه بانوان در بخش سنت نبوی، ۷۱ شرکت‌کننده در گروه آقایان در بخش حفظ قرآن و ۲۹ شرکت‌کننده در گروه آقایان در بخش سنت نبوی حضور دارند.

بخش حفظ قرآن این مسابقات در ۱۰ رشته و بخش حدیث نیز در سه رشته در حال برگزاری است و سه رشته نیز به افراد معلول و دارای نیازهای خاص اختصاص یافته است.

قرار است، اسامی نفرات برتر این مسابقات ۵ دی‌ماه سال جاری از طریق وب سایت مؤسسه قرآن و سنت شارجه اعلام شود و نزدیک به یک میلیون درهم امارات جایزه برای نفرات برتر در نظر گرفته شده است.

مرحله مقدماتی بیست‌وسومین دوره مسابقات ملی قرآن و سنت نبوی جایزه «شارجه» امارات، آبان‌ماه سال جاری با مشارکت ۱۷۳۲ شرکت‌کننده در دو بخش بانوان و آقایان برگزار شد.

منبع: ایکنا