۱۳۹۷/۱۲/۱۴
۲:۳۰ ب٫ظ

چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن و سنت نبوی ویژه دانش‌آموزان و کارکنان وزارت آموزش و پرورش بحرین از امروز(۱۳ اسفندماه) در این کشور آغاز شد.

آغاز مسابقات قرآن دانش‌آموزی در بحرین

به گزارش الأمه:
این مسابقات به همت وزارت آموزش و پرورش بحرین و با همکاری وزارت دادگستری، امور اسلامی و اوقاف این کشور از امروز(۱۳ اسفندماه) با مشارکت ۶۳ مدرسه دولتی و خصوصی و در چهار مرکز مختلف آغاز شده است.
 
هدف از این مسابقات که از ۱۹۷۵ میلادی هر ساله برگزار می‌شود، ترغیب دانش‌آموزان و کادر آموزشی و اداری به حفظ قرآن کریم و سنت نبوی، یادگیری و اجرای احکام تجوید، تمرین و ممارست به منظور استنباط احکام و آداب اسلامی و به کارگیری کلام وحی در زندگی روزمره در کنار پرورش روحیه رقابت و کار جمعی شرکت کنندگان اعلام شده است.
 
این مسابقات همچنین، عرصه‌ای برای پیشرفت نسل‌های آینده کشور بحرین در حفظ، تلاوت و تفسیر قرآن کریم و شناسایی قاریان خوش صدای این کشور به شمار می‌رود.

دانش‌آموزان، اعضای آموزشی و اداری و کارکنان وزارت آموزش و پرورش بحرین در این رقابت‌ها در پنج رشته مختلف شامل حفظ جزء‌های مختلف قرآنی ویژه دانش‌آموزان، بخش قرآن و سنت نبوی ویژه دانش‌آموزان، حفظ سوره‌های قرآن ویژه کادرهای اداری و آموزشی، حفظ قرآن ویژه کارکنان وزارت آموزش و پرورش و قرائت‌های هفتگانه به رقابت می‌پردازند.
 
منبع: ایکنا