۱۳۹۷/۰۲/۱۴
۹:۲۰ ق٫ظ

حمدون پسر نه ساله‌ای است که دوست دارد پدرش را در آغوش بگیرد اما مقرارات زندان و میله‌های آهنی آرزوی کوچک او را تبدیل به امری محال کرده است. این است که هر بار دیدار او و پدر با گریه همراه می‌شود.

آغوش پدر در نزدیکی ناممکن!

مشکلات اسرای فلسطینی و برخورد غیرانسانی زندانبانان صهیونیست با آنان همیشه خبرساز بوده است. اخیرا سایت خبری المنار در مطلبی با عنوان «کودک فلسطینی هر بار که به دیدن پدر اسیر خود در جنین می‌رود گریه می‌کند» بار دیگر به مشکلات اسرای فلسطینی و رنج‌های بی‌پایان آن‌ها اشاره کرده است.

یاسر ذیاب فلسطینی 38 ساله دربند اسرائیل، به دلیل فعالیت‌هایش در جنبش شهدای الاقصی محکوم به حبس ابد شده است. مقرارات سخت زندان‌های اسرائیل دیدار اسرای با خانواده‌هایشان را محدود به دیدار از پشت میله‌های زندان کرده است. کودک نه ساله حمدون پسری است که دوست دارد پدرش را در آغوش بگیرد اما مقرارات زندان و میله‌های آهنی آرزوی کوچک او را تبدیل به امری محال کرده است. این است که هر بار دیدار او و پدر با گریه همراه می‌شود. چرا که کودکی به سن او قادر به درک خشونت صهیونیست‌ها نیست و اندیشه پاک وبی‌آلایشش دلیلی برای پذیرفته نشدن این خواسته ساده نمی‌یابد.

حمدونی زیر فشار و شکنجه زندانبانان اسرائیلی دچار شکستگی پا شد و شنوایی گوش هایش نیز تحت تاثیر این شکنجه‌ها آسیب دیده است.

مادر حمدونی که زن درد کشیده‌ای است با شکایت از اوضاع نابسامان اسرای فلسطینی با طنز و استهزا می‌گوید، تمام دنیا برای پس گرفتن یک سرباز اسرائیلی بسیج شد. این دنیا می‌داند که هزاران فلسطینی دربند اسرائیل به سر می‌برد که اکثر آن‌ها متاهل هستند و کودکانی در خانه دارند. پدر و مادرانی که تنها امیدشان بازگشت فرزندان اسیرشان است. اما کسی برای آن‌ها کاری نمی‌کند.

مادر این اسیر اگر چه بسیار بیمار است و اگر چه امید رهایی پسرش تقریبا امر ناممکنی است، اما هیچ چیز مانع از آن نمی‌شود که باز هم به دیدار فرزندش برود.

 

زمان انتشار : 1391-01-29