۱۳۹۷/۰۳/۰۶
۷:۲۳ ق٫ظ

روزنامه آلماني 'هندلزبلات' از امتناع وزارت حمل و نقل آلمان از مذاكره درباره اعطاي مجوز فرود به هواپيماهاي خطوط هوايي دبي در برلين به عنوان برخوردي غيردوستانه با امارات عربي متحده ياد كرد.

آلمان مایل به اعطای مجوز فرود به هواپیماهای امارات در برلین نیست

اين روزنامه آلماني به نقل از يكي از مقام هاي دولتي آلمان نوشت، هيچ گفت وگويي در اين رابطه انجام نمي شود.

با توجه به توسعه و گسترش شبكه خطوط هوايي امارات عربي متحده، بيم آن مي رود كه سوپرجمبوجتهاي امارات، انحصار رفت و آمد هوايي را از چنگ خطوط هواپيمايي اروپايي خارج كند.

براساس اين گزارش، امارات در تلاش است تا علاوه بر گرفتن مجوز فرود هواپيماهاي خطوط هوايي خود در پايتخت آلمان، از اين حق در فرودگاه اشتوتگارت نيز برخوردار شود.

گفته مي شود، شركت هواپيمايي آلماني 'لوفت هانزا' از دولت اين كشور خواسته است تا با درخواست امارات براي فرود هواپيماهاي خطوط هوايي اش در فرودگاه جديد برلين مخالفت كند.

شكست سال گذشته امارات در كسب مجوز فرود هواپيماهاي خطوط هواپيمايي امارات و اتحاد ابوظبي در كانادا به تنش جدي در روابط دو كشور منتهي شد.

طبق اعلام دست اندركاران صنايع هوانوردي، امارات تصميم دارد از سال آينده ميلادي (2012) با استفاده از سوپرجمبوجتهاي 'اي 380/ A380' در پروازهاي به مقصد مونيخ، ظرفيت جابجايي مسافران را به آلمان افزايش دهد.

 

 

زمان انتشار : 1390-01-01