۱۳۹۷/۰۲/۰۶
۵:۴۹ ب٫ظ

وی به "سالها بی اعتنایی رژیم آل خلیفه به مطالبات برحق مردم بحرین و نادیده گرفتن آنها" اشاره و تاکید کرد که تعامل با این رژیم که همواره درصدد تحمیل سیاست هایش بر مردم بوده، غیرممکن شده است.

آل خلیفه در پایان راه/ آغاز تاریخ جدید بحرین

دبیرکل جنبش احرار بحرین با تاکید به اینکه " دوره حاکمیت آل خلیفه در این کشور به پایان رسیده و حمایت های نظامی ، رسانه ای عربستان سعودی و آمریکا مانع حذف این خاندان از صحنه سیاسی بحرین نمی شود"، گفت که با پیروزی ملت بحرین صفحه جدیدی در تاریخ این کشور گشوده می شود.

"سعید الشهاب" در گفت و گو با العالم، " آل خلیفه را به تلاش برای نابودی مردم بحرین با همدستی رژیم سعودی و چراغ سبز آمریکا متهم کرد" و گفت که دادن اجازه به عربستان برای دخالت درامور بحرین گناه نابخشودنی آل خلیفه است و کمکی به تغییر واقعیت ها نمی کند.

وی به "سالها بی اعتنایی رژیم آل خلیفه به مطالبات برحق مردم بحرین و نادیده گرفتن آنها" اشاره و تاکید کرد که تعامل با این رژیم که همواره درصدد تحمیل سیاست هایش بر مردم بوده، غیرممکن شده است.

این فعال سیاسی بحرینی ، کشتار و سرکوب مردم ، حمله به اماکن مقدس بویژه مساجد و حسینیه ها ، بازداشت پزشکان ، معلمان ، ورزشکاران ، هنرمندان و زنان و اعطای تابعیت به خارجی ها با رویکرد طایفه ای را اوج جنایات رژیم آل خلیفه دانست.

اقرار آل خلیفه بربحرانی بودن اوضاع بحرین

الشهابی با بیان اینکه "ولعیهد بحرین در نامه به خاندان سلطنتی انگلیس مبنی برعذرخواهی ازشرکت نکردن در مراسم ازدواج نوه ملکه انگلیس ، به وضعیت نابسامان و بحرانی در بحرین اقرار کرده است" ، تصریح کرد: ولیعهد بحرین متذکرشده که گمان می کرده است اوضاع بحرین طی دو ماه آینده بهبود می یابد و می تواند دعوت ملکه انگلیس را اجابت کند ولی بعد از مدتی دریافته که اوضاع به گونه ای است که اجازه خارج شدن از کشور را به او نمی دهد.

راهکارهای نظامی و امنیتی در بحرین کارساز نیست

وی با تاکید براینکه " راهکارهای نظامی و امنیتی و مداخله نظامی بیگانگان برای متوقف و سرکوب کردن انقلاب مردم بحرین کارساز نیست"، گفت که رژیم حاکم تلاش کرده با اعمال زور و خشونت مرگبار اراده مردم مسالمت جوی بحرین را درهم بشکند اما همواره با شکست مواجه شده است.

ضربه ای سخت بر شورای همکاری خلیج فارس

وی در ادامه گفت وگو با العالم ، تاکید کرد: هرگاه شورای همکاری خلیج فارس در امور کشورهای دیگر مثل لیبی ، بحرین و یمن دخالت کرده ، نتیجه عکس داده ، اوضاع آن کشورها وخیم تر شده و مشکلات و بحران بیشتر ، جنگ ، خونریزی و استبداد را به ارمغان آورده است.

دبیرکل جنبش احرار بحرین خاطرنشان کرد: مخالفت مردم یمن با ابتکار شورای همکاری خلیج فارس ، ضربه ای سخت بر این شورا وارد کرده و بیانگر ناموفق بودن طرح های این شورا برای سرکوب کردن انقلاب های مردمی دربرخی کشورهای عربی است.

الشهابی اظهار داشت: عربستان سعودی تمام تلاش خود را برای از بین بردن انقلاب های مردمی در کشورهای عربی بکار گرفته زیرا از نفوذ این انقلاب ها به شبه جزیره عربستان بیمناک است.

 

زمان انتشار : 1390-02-06