۱۳۹۸/۰۲/۱۰
۸:۲۵ ق٫ظ

سرپرست رایزنی فرهنگی ایران در بنگلادش در دیدار با مسئولان بنیاد اسلامی این کشور، آمادگی ایران را برای اعزام قاری به بنگلادش در ماه رمضان اعلام کرد.

آمادگی ایران برای اعزام قاری به بنگلادش در ماه رمضان

به گزارش الأمه:

 سیدمحمد مهدی حسینی فائق، سرپرست رایزنی فرهنگی ایران در بنگلادش، با حضور در بیت المکرم، مرکز بنیاد اسلامی بنگلادش، با نورالاسلام، جانشین دبیرکل این بنیاد، مولانا انیس الرحمن، دبیر بخش فرهنگی(دعوه) بنیاد و مولانا محمود، دبیر بخش مسجد این بنیاد، دیدار کرد.

در ابتدای این دیدار انیس الرحمن با بیان اینکه ما به کشور ایران بسیار علاقه‌مندیم، زیرا همیشه پایبند به اصول اسلامی است و در قبال مسئله فلسطین در مقابل اسرائیل و آمریکا ایستادگی می‌کند، اظهار کرد: نهادهای دینی در جمهوری اسلامی بسیار قدرتمند و تأثیرگذار هستند و علاقه‌مندیم در این خصوص تعامل بیشتر و الگوبرداری‌هایی در راستای پیشرفت و توسعه بنگلادش و امور فرهنگی داشته باشیم.

در ادامه نورالاسلام گفت: خوشبختانه روابط بنیاد با رایزنی فرهنگی در سطح مطلوبی قرار دارد و امیدواریم همچنان این همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف تقویت شود.

سرپرست رایزنی فرهنگی ایران در بنگلادش نیز طی سخنانی از مسئولان بنیاد اسلامی به خاطر همکاری در برگزاری مسابقات قرآن قدردانی و تأکید کرد: دولت بنگلادش و مردم مسلمان این کشور برادران ما محسوب می‌شوند و در سیاست‌گذاری‌های فرهنگی از جایگاه ویژه‌ای برخوردارند و به نظر می‌رسد امکان فعالیت در حوزه‌های مختلف از جمله فعالیت‌های قرآنی و برگزاری مناسبت‌های دینی نظیر میلادالنبی(ص) به صورت مشترک وجود دارد و باید از این ظرفیت‌ها برای تقویت تعاملات فرهنگی بهره برد.

در ادامه نورالاسلام با ذکر برنامه‌های آینده خصوصاً در ماه رمضان، به برنامه‌های قرآنی بنیاد اشاره و بیان کرد: قاریان بنگلادشی در حفظ قرآن بسیار موفق هستند، اما در بحث قرائت نیاز به آموزش دارند.

سرپرست رایزنی فرهنگی نیز در پایان تأکید کرد: در صورت تمایل و درخواست بنیاد اسلامی، این آمادگی وجود دارد که برای ماه رمضان یکی از قراء بین‌المللی از ایران به بنگلادش دعوت شود.

 

منبع: ایکنا