۱۳۹۷/۰۶/۲۶
۱:۱۶ ب٫ظ

عتبات دینی مقدس در عراق با نزدیک شدن به مراسم عاشورای حسینی(ع) آماده می شوند و برنامه خدماتی خود را آغاز می کنند.

آمادگی عتبات عالیات برای برگزاری مراسم عاشورای حسینی(ع)

به گزارش الأمه:

 آستان مقدس امام علی(علیه السلام) در نجف اشرف برپایی اماکن برای موکب های حسینی داخل این شهر و موکب های اطراف صحن علوی را به منظور آمادگی برای مراسم دهم محرم الحرام یعنی عاشورای حسینی(ع) آغاز کردند.

 

در همین حال، آستان مقدس امام حسین(علیه السلام) نیز برنامه های ویژه ای را برای ارایه خدمات پزشکی به زایران در مراسم عاشورا تدارک دیده است.

 

آستان مقدس حرمین عسکریین(ع) نیز آغاز برنامه خدماتی ویژه برای انتقال زایران به حرمین امامین را که در طول ماه محرم هیئت های بی شماری به آن می آیند، اعلام کرد.

 

«شیخ ابراهیم البدیری» مسئول هیئت موکب ها در آستان علوی، گفت: این هیئت برپایی مکان های مناسب برای موکب های خدماتی حسینی و موکب های عزاداری در داخل شهر قدیمی و خیابان های اصلی منتهی به مرقد امام علی(ع) را آغاز کرده است و حمایت های لازم به موکب های خدماتی همچون فراهم کردن آب آشامیدنی سالم، فرش و هماهنگی با بخش های مرتبط برای تسهیل در ورود کامیون های ویژه به منظور حمل کالاها و لازم موکب ها برای خدمت به زایران را انجام می دهد.

 

در همین حال، دکتر«لؤی الحکیم» رئیس بخش امور پزشکی در آستان مقدس امام حسین(ع)، گفت: برنامه تدوین شده برای مراسم دهه اول محرم پس از نشست با سازمان بهداشت کربلا و همه بخش های بهداشتی این شهر پایان یافته است.

 

الحکیم افزود: این برنامه در بیمارستان سفیر الحسین و مرکز بهداشتی سیده زینب علیه السلام و شعب بازرسی غذایی و آّب توزیع می شود.

 

وی ادامه داد: تعداد زیادی مراکز بهداشتی و پزشکی خارجی در شهر کربلا مستقر شدند و درمانگاه های در خارج از شهر بازشدند و از آنها با لوازم پزشکی حمایت می شود.

 

منبع: شبستان