۱۳۹۷/۰۲/۱۸
۵:۱۱ ب٫ظ

باراك اوباما از تصميم خود براي شركت آمريكا در حملات هوايي و ايجاد منطقه پرواز ممنوع در ليبي در چارچوب يك ائتلاف بين المللي براي حفاظت از غيرنظاميان بشدت دفاع كرد و گفت كه اقداماتش مانع از يك 'قتل عام' در ليبي شده است.

آمریکا تحمل تکرار عملیات نظامی خود در عراق علیه لیبی را ندارد

تهران - رييس جمهوري آمريكا ضمن توجيه پذير دانستن مشاركت كشورش در عمليات نظامي عليه ليبي به آمريكاييان هشدار داد كه تلاش نظامي براي سرنگون كردن معمر قذافي مي تواند خونريزي و مصيبت عراق را تكرار كند.      

به گزارش خبرگزاري فرانسه از واشنگتن، باراك اوباما از تصميم خود براي شركت آمريكا در حملات هوايي و ايجاد منطقه پرواز ممنوع در ليبي در چارچوب يك ائتلاف بين المللي براي حفاظت از غيرنظاميان بشدت دفاع كرد و گفت كه اقداماتش مانع از يك 'قتل عام' در ليبي شده است.

وي، عمليات ليبي را به عنوان يك عمليات حياتي براي حفظ منافع و ارزشهاي آمريكا توجيه كرد اما اين ادعا كه بيش از حد كند عمل كرده است را مردود دانست و به آمريكاييان خسته از جنگ گفت: نقش آمريكا در آينده محدود خواهد شد.

اوباما قول داد كه دنبال راهي خواهد گشت كه نيازي به تداوم اعمال زور براي سرنگون ساختن قذافي نباشد.

وي هشدار داد كه در غير اين صورت بين نيروهاي ائتلاف شكاف خواهد افتاد.

اوباما گفت: 'ما براي تداوم عمليات نظامي يا بايد نيروهاي زميني آمريكا را وارد عمل كنيم يا اينكه خطر كشته شدن تعداد زيادي از غير نظاميان را در حملات هوايي بپذيريم.'

رييس جمهوري آمريكا افزود: 'رو راست، ما در عراق اين مسير را طي كرده ايم؛ تغيير رژيم آنجا هشت سال طول كشيد و به بهاي از دست رفتن جان هزاران آمريكايي و عراقي تمام شد و حدود يك تريليون دلار هزينه روي دست آمريكا گذاشت. ما ديگر طاقت تكرار آن را در ليبي نداريم.'

 

زمان انتشار : 1390-01-09