۱۳۹۸/۰۱/۱۹
۱۲:۰۰ ب٫ظ

رئیس دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه «اوراسیا» قزاقستان در دیدار با رایزن فرهنگی ایران در این کشور گفت: در این دانشگاه رشته‌های فلسفه، علوم اجتماعی و دین شناسی دایر است.

آموزش دین‌شناسی در دانشگاه «اوراسیا» قزاقستان

به گزارش الأمه:

 علی کبریایی زاده، رایزن فرهنگی ایران در قزاقستان با «کاشکینبای بایژومان بالتای اولی» رئیس دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه اوراسیای این کشور دیدار و گفت‌و‌گو کرد.رئیس دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه اوراسیا در این دیدار گزارشی از فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی دانشکده و همکاری‌های بین‌المللی آن ارائه کرد و گفت: در این دانشکده رشته‌های فلسفه، علوم اجتماعی  ودین شناسی دایر است و بیش از نود درصد دانشجویان بورسیه دولت هستند.

وی افزود: ما با کشورهای زیادی همکاری به ویژه در زمینه تبادل دانشجو داریم و در چند سال گذشته همکاری‌های خوبی با بخش فرهنگی سفارت ایران در قزاقستان داشته‌ایم.

کاشکینبای تصریح کرد: هم اکنون یک نفر در مقطع دکتری و دو نفر در مقطع کارشناسی ارشد با استفاده از بورسیه دولت ایران در دانسگاه اوراسیا تحصیل می‌کنند و ما برای کرسی‌های  فلسفه و دین شناسی برنامه‌های جدیدی داریم و با توجه به سطح علمی ایران می‌توانیم در این دو رشته همکاری بیشتری داشته باشیم.

رایزن فرهنگی کشورمان نیز با اشاره به اشتراکات فرهنگی و تمدنی ایران و قزاقستان گفت: رسالت ما آشنا کردن مردم و نخبگان با ظرفیت‌های یکدیگر است. وی افزود: ایجاد شناخت و معرفی واقعیت‌ها و حقایق به ویژه در زمینه‌های فکری و در حوزه دین تنها راه جلوگیری از سوء تفاهمات و تندروی‌هاست و برداشت‌های اشتباه از دین و دینداری مشکل زا بوده و خشونت را سبب شده است.

کبریایی زاده افزود: اعطای بورسیه به دانشجویان پر تلاش و ممتاز، اعطای فرصت‌های مطالعاتی به دانشجویان مقطع دکتری و کارشناسی ارشد، آموزش زبان فارسی، برگزاری نشست‌های علمی مشترک و حمایت از پایان نامه‌هایی که از نظر علمی شرایط لازم را دارند، از محورهایی است که می‌تواند مبنای همکاری با دانشگاه اوراسیا قرار گیرد.

 

منبع: ایکنا