به گزارش الأمه:

عشق به مصر در رگ های آنتونلا جریان دارد و به همین دلیل از چندین سال پیش در این کشور اقامت گزیده و کارهایش در نمایشگاه های معروف قاهره مثل مرکز فرهنگی ایتالیا و خانه اپرا تا شهر اسوان در منطقه صعید تا ابوظبی در امارات در معرض نمایش قرار گرفته اند.
بخشی از کارهای آنتونلا در نمایشگاه خوشنویسی عربی شهر اسوان (جنوب مصر) به نمایش گذاشته شد. فعالیت این نمایشگاه از روز ۱۶ تا ۲۰ دسامبر (۲۵ تا ۲۹ آذر) در کاخ فرهنگ این شهر ادامه دارد. آنتونلا مدرک دکترای هنرهای اسلامی دارد. این نمایشگاه یکی از بخش های پنجمین دوره جشنواره هنری و تئاتر کودک طیبه است.
تابلوهای خوشنویسی این هنرمند ایتالیایی نشان از مهارت بالای وی در خطاطی و خوشنویسی خط عربی دارد. تابلوهایی که به یک اثر هنری حیرت انگیز تبدیل شده اند. یکی از تابلوهای جالب آنتونلا خوشنویسی حروف «کهیعص» است. سوره مریم با این حروف خاص آغاز می شود. تابلوی دیگری هم خوشنویسی حدیث «ان الله یجب الجمال» است.
دکتر هنا مکرم رییس جشنواره هنری طیبه روز شنبه ۱۵ دسامبر (۲۴ آذر) گفت «آنتونلا پدیده هنری منحصر به فردی است که با مهم ترین خوشنویسان خط عربی رقابت می کند. کارهای او برای اولین بار در شهر اسوان در معرض نمایش بازدیدکنندگان محلی و گردشگران خارجی قرار می گیرد.»
آنتونلا گرایش خاصی به نقوش و تزیینات اسلامی در مساجد تاریخی مصر پیدا کرد و به همین دلیل در این کشور ماندگار شد و در آکادمی خوشنویسی خط عربی در محله باب اللوق در مرکز قاهره و نیز در رشته زبان عربی به تحصیل پرداخت. و همین زمینه ای شد تا او مهارت ها و هنرهای مربوط به گونه های مختلف خوشنویسی را کسب کند. آنتونلا به عنوان یکی از خوشنویسان معروف مصر و جهان عرب شناخته می شود.
آنتونلا در چهارمین همایش خوشنویسی عربی شرکت کرد. این نشست زیر نظر وزارت فرهنگ مصر در اکتبر (مهر) برگزار شد. ۴۸ خطاط خارجی از ۲۷ کشور در این نشست حضور داشتند.
این هنرمند ایتالیایی پیشتر گفته بود که عاشق خطاطی و خوشنویسی عربی است و مصر خطاطان فراوانی با مهارت های بالا دارد. او افزود که بعد از تحصیل در آکادمی خوشنویسی عربی در قاهره موفق به کسب تجربه در این رشته شده است. این آکادمی به قول آنتونلا یکی از مهم ترین موسسات آموزش خوشنویسی عربی است.

آنتونلا نه تنها در خوشنویسی عربی بلکه در هنر نقاشی خط هم تبحر خاصی دارد. این تابلوها در نمایشگاه های فراوانی در معرض نمایش گذاشته شدند.