۱۳۹۷/۰۳/۰۱
۵:۴۲ ب٫ظ

شيخ د. خالد الملا عضو ائتلاف ملي و رئيس جمعيت علماي عراق در جنوب خطاب به شیخ یوسف قرضاوی افزوده است اين موضعي است كه اهميت آن از مواضع چندسال قبل شیخ قرضاوی که جهت جلوگیری از تخریب بت های بودائیان توسط طالبان در افغانستان اتخاذ کردند کمتر نیست و فرق بین تخریب مساجد و بت ها از زم

آیا اهمیت بت های بودائیان بیشتر از مساجد است؟

شيخ د. خالد الملا عضو ائتلاف ملي و رئيس جمعيت علماي عراق در جنوب طی بیانیه ای که نسخه ای از آن برای سایت رحماء ارسال گردیه است از شيخ يوسف القرضاوي دبير كل اتحاديه جهاني علماي مسلمان خواست كه بيانيه اي شجاعانه و صريح در مورد بحرين صادر كند.

وی از شیخ یوسف قرضاوی در خواست نموده تا با صدور بیانیه ای از دولت بحرين بخواهد كه ضمن پایان سریع عملیات تخریب مساجد و حسینیه ها و بازداشت ها، زنان بازداشت شده را نیزآزاد نمایند.

همچنین در ادامه وی خواستار شده است حکم های اعدام صادر شده که احکامی ظالمانه می باشد هر چه سریعتر لغو گردند و نسبت به اجرای درخواست های عادلانه ی مردم در سریعترین زمان ممکن بشتابد.

شيخ د. خالد الملا افزوده است اين موضعي است كه اهميت آن از مواضع چندسال قبل شیخ قرضاوی که جهت جلوگیری از تخریب بت های بودائیان توسط طالبان در افغانستان اتخاذ کردند کمتر نیست و فرق بین تخریب مساجد و بت ها از زمین تا آسمان است!!!

وی خطاب به شیخ یوسف قرضاوی ادامه داده است که این موضع گیری علماء باعث تقویت طرح وحدت اسلامی می گردد و راه را بر دخالت های بیگانگان و دشمنان اسلام می بندد و از طرفی دیگر تنش های طایفه گرایانه ای که در بحرین بوجود آمده است را پایان می دهد و همبستگی ملی را به این کشور برمی گرداند.

این نکته ای است که از طریق بیانیه به تمام حاکمان عرب و مسلمان در تعیین روابطشان با ملت هایشان و برآورده کردن درخواست های مشروعشان اعلام می داریم.

 

زمان انتشار : 1390-01-01