۱۳۹۸/۱۰/۱۸
۸:۴۴ ق٫ظ

پس از حضور میلیونی مردم در آیین تشییع پیکر سردار شهید «قاسم سلیمانی» در کرمان، نام این شهر با بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ توییت در صدر لیست ترند پایگاه توییتر لبنان قرار گرفت.

آیین تشییع سردار سلیمانی در کرمان، تِرَند توییتر لبنان شد

به گزاش الأمه:

بسیاری از مردم و رسانه های لبنان امروز و روزهای گذشته اخبار تشییع پیکر حاج قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس و «ابومهدی المهندس» جانشین فرمانده نیروهای مردمی عراق (الحشد الشعبی) را از رسانه های مختلف پیگیری کرده و در فضای مجازی به آن پرداختند.

«ایمان المیر» کاربر توییتر لبنانی به حضور گسترده مردم کرمان در آیین تشییع سردار قاسم سلیمانی اشاره کردند و با انتشار عکسی از تشییع کنندگان در بالای کوه «صاحب الزمان» کرمان نوشت: خیابان ها برای تشییع سلیمانی به تنگ آمده بود و مردم به بالای کوه رفتند و نظاره‌گر آیین تشییع بودند.

کاربران لبنانی هم‌چنین موضوع ازدحام جمعیت و جان باختن و زخمی شدن شماری از شهروندان کرمانی را دنبال و خبر آن را بازنشر کردند.

در آیین تشییع سردار شهید قاسم سلیمانی در کرمان دست کم ۵۰ نفر از شرکت کنندگان در این مراسم جان باختند و دهها نفر زخمی شدند.

تارنمای روزنامه مسیحی «الجمهوریه» چاپ بیروت نیز نوشت: از ابتدای صبح امروز هزاران شهروند کرمانی برای شرکت در آیین تشییع پیکر سردار سلیمانی وارد خیابان ها و میدان های این شهر شده و از او و خدماتش تجلیل کردند.

آیین تشییع پیکر فرمانده شهید نیروی قدس در شهرهای اهواز، مشهد، تهران، قم و کرمان ظرف روزهای گذشته در همه رسانه های مکتوب، صوتی، تصویری، فضای مجازی و شبکه های اجتماعی لبنان بازتابی گسترده داشت.  

قاسم سلیمانی به همراه ۹  نفر دیگر از جمله ابومهدی المهندس بامداد جمعه (سیزدهم دیماه ۹۸) در مسیر فرودگاه بغداد و به دستور «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا با حمله پهپادهای وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) به شهادت رسید.

 

منبع: ایرنا