۱۳۹۷/۰۲/۳۱
۹:۲۱ ب٫ظ

'دانيل اورتگا' رييس جمهوري نيكاراگوئه گفت كه 'برگزاري مراسم جشن عروسي پرنس ويليام و كيت ميدلتون در انگلستان باعث انزجار من است'.

ابراز انزجار رییس جمهوری نیکاراگوئه از مراسم ازدواج سلطنتی درانگلیس

پرنس ويليام فرزند ارشد شاهزاده چارلز، وليعهد بريتانيا و نوه اليزابت دوم، ملكه انگليس، روز گذشته - جمعه - در حضور مهمانان ويژه با 'كاترين ميدلتون'، از نوادگان 'توماس هاريسون' در كليساي 'وست مينستر' در مركز لندن ازدواج كرد.

روزنامه 'بلفاست تلگراف' روز شنبه در پايگاه اطلاع رساني خود نوشت: 'اورتگا' رهبر چپگراي نيكاراگوئه با انتقاد از اين مراسم گفت كه 'دستهاي پادشاهي انگلستان به خون آلوده است، چرا كه آنها در زماني به جشن و پايكوپي مشغولند كه كشور ليبي بمباران مي شود و در آن كشور خون جاري است.'

رهبر نيكاراگوئه اين سخنان را در جمع هزاران نفر از حاميان خود و چند ساعت پس از به نمايش در آمدن عروسي پرخرج خانواده سلطنتي انگلستان در صفحه تلويزيون هاي سراسر دنيا، ابراز كرد.

كشورهاي نيكاراگوئه، كوبا، ونزوئلا و بوليوي در شمار متحدان سرسخت معمر قذافي حاكم ليبي هستند. اين كشورها حمله آمريكا و اروپا به ليبي را به باد انتقاد گرفته اند.

گروه هاي مخالف در انگلستان نيز خواستار برگزاري تظاهرات اعتراضي در روز جشن ازدواج اين دو شده بودند كه پليس اين كشور به آنها مجوز برگزاري تظاهرات را نداد.

هزينه هاي تداركات امنيتي مربوط به اين مراسم حدود 35 ميليون دلار تخمين زده شد كه در نوع خود بزرگترين و پرخرج ترين عمليات امنيتي محسوب مي شود.

پيش بيني شده است كه هزينه اين مراسم ازدواج در مجموع حدود يك درصد توليد ناخالص ملي انگليس در سال جاري است و طبق برآوردها، رقمي بين دو ميليارد و 500 ميليون دلار تا سه ميليارد و 300 ميليون دلار خرج اين مراسم ازدواج شده است.

 

زمان انتشار : 1390-01-01