۱۳۹۸/۰۲/۰۸
۹:۴۴ ق٫ظ

جایزه جهانی فلسطین با برگزاری نشستی در نمایشگاه کتاب تهران فراخوان داد.

اتحاد نویسندگان و شعرا علیه غده سرطانی صهیونیست

به گزارش الأمه:

«جایزه جهانی فلسطین» جایزه‌ای است بین‌المللی و مردمی و غیردولتی که با همکاری اتحادیه‌ها و تشکل‌های فرهنگی و ادبی برخی کشورهای اسلامی برگزار می‌شود. هدف از برگزاری این جایزه، شناسایی و معرفی برترین‌ آثار ادبی منتشرشده درباره موضوع فلسطین و مقاومت و آزادی قدس شریف و تقدیر از ادبا، نویسندگان، شاعران و ناشرانی است که در سراسر جهان با قلم خویش به دفاع از ملت مظلوم فلسطین برخاسته‌اند.

در نخستین دوره جایزه جهانی فلسطین، بهترین آثار با موضوع فلسطین و مقاومت و آزادی قدس شریف که از سال 2001 تا 2020 تولید شده باشند، بررسی و انتخاب خواهند شد. در این جایزه، کتاب‌های ممتاز در گروه‌های داستان و شعر کودک، داستان‌های کوتاه، رمان، سفرنامه و خاطره‌، شعر و قطعات ادبی بررسی و داوری می‌شوند. علاقه‌مندان به شرکت در جایزه جهانی فلسطین باید متن اسکن‌شده آثار خود به ‌زبان‌های انگلیسی، عربی و فارسی را حداکثر تا ششم مهرماه 1398 (بیست‌وهشتم دسامبر 2019) در سایت جایزه جهانی فلسطین به آدرس www.palintaward.com بارگذاری کنند.

زمان برگزاری نخستین دوره جایزه جهانی فلسطین، سال 2020 میلادی و همزمان با روز جهانی غزه خواهد بود که زمان دقیق و محل برگزاری جایزه متعاقباً اعلام می‌شود.

در نشستی که برای اعلام فراخوان این جایزه در غرفه مجمع ناشران انقلاب اسلامی در نمایشگاه کتاب تهران برگزار شد، محسن پرویز، دبیر جایزه‌ جهانی فلسطین، درباره چگونگی شکل گرفتن این جایزه بین‌المللی گفت: در مهرماه سال گذشته برخی شعرا و نویسندگان ایران، سوریه، لبنان، فلسطین، یمن، عراق، اندونزی و چند کشور دیگر جمعی را تشکیل دادند که در آن ضرورت راه‌اندازی جایزه‌ جهانی فلسطین برای حمایت از نویسندگان و شعرای مقاومت مورد بررسی قرار گرفت.

در این شورا تصمیم گرفته شد میثم نیلی تحت عنوان رئیس و طراد حماره به عنوان نایب‌رئیس شورا انتخاب شوند و به دلیل اینکه مرکزیت این جایزه در تهران است قرار بر این شده است که دبیر اصلی جایزه‌ جهانی فلسطین یک فرد ایرانی باشد و به همین دلیل من این سمت را برعهده گرفتم و برخی شاعران و نویسندگان نیز تحت عنوان اعضای این جایزه انتخاب شدند.

 

منبع: وطن امروز