۱۳۹۷/۰۷/۱۹
۵:۱۶ ب٫ظ

جوایز جشنواره بین المللی فیلم اسکندریه به فیلم هایی که جلوه هایی از نوع دوستی و مشکلات جهان عرب را به تصویر می کشند تعلق گرفت.

اثر «دمشق…حلب» برنده جایزه جشنواره اسکندریه

به گزارش الأمه:

کمیته داوری سی و چهارمین جشنواره فیلم اسکندریه اعلام کرد که جوایز این جشنواره در حمایت از ارزش های انسانی و ابراز همبستگی با مردم سوریه و فلسطین اهدا شده است.
در بخش مسابقه فیلم های عربی، فیلم «دمشق حلب» اثر باسل الخطیب برنده جایزه فیلم داستانی بلند نور الشریف شد. جایزه بهترین بازیگر هم به درید لحام بازیگر سوری به خاطر نقش آفرینی در همین فیلم اهدا گردید.
لحام در مراسم دریافت جایزه گفت «این جایزه را به سوریه، مادر صبورمان تقدیم می کنم. زنده باد سوریه و زنده باد مصر.»
کمیته داوری جشنواره از غالیه عبد الکریم الجراح دختربچه بازیگر به خاطر نقش آفرینی در فیلم اردنی «نافذه السلام» به کارگردانی حمد نجم قدردانی نمود. همچنین، فیلم اماراتی «عاشق عموری» نیز به دلیل بررسی مساله زورگویی و قلدری در مدرسه و لزوم آموزش مقابله با این پدیده در خانه مورد تقدیر قرار گرفت.
جایزه «بهترین کارگردان احمد الحضری» به حمید باسکیت کارگردان مراکشی فیلم صمت الفراشات (سکوت پروانه ها) و جایزه «بهترین دستاورد هنری محمود عبد العزیز» به فیلم لبنانی شهید تعلق گرفتند. جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن به بازیگر لبنانی کارول عبود به خاطر نقش آفرینی در فیلم لبنانی شهید و جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد به غسان عبود ستاره سینما از سوریه به خاطر بازی در فیلم کتابه علی الثلج (نوشته ای روی یخ) تعلق گرفتند.
جایزه بهترین بازیگر نقش اول به طور مشترک از آن سعیده باعدی بازیگر مراکشی به خاطر بازی در دو فیلم ولوله الروح (فریاد جان) و صمت الفراشات (سکوت پروانه ها) و سوزان نجم الدین به خاطر نقش آفرینی در فیلم سوری رز شد. این فیلم برگرفته از داستان واقعی زنی است که در جنگ به اسارت درمی آید . سوزان این جایزه را به قهرمان اصلی که از شکست خود یک پیروزی ساخت اهدا نمود. رشید مشهراوی کارگردان فلسطینی فیلم کتابه علی الثلج برنده جایزه بهترین کارگردان شد. او این جایزه را به همه کسانی که از مسجد اقصی در برابر زشتکاری اشغالگران دفاع می کنند تقدیم کرد.

 

منبع: شرق الاوسط