۱۳۹۸/۰۳/۱۳
۸:۲۷ ق٫ظ

گروه تواشیخ الانوار خوزستان که برای اجرای برنامه های خود به سوریه (لاذقیه) اعزام شده است طی برگزاری مراسم مختلف در مساجد و برخی مراکز فرهنگی دیگر، روز پنج شنبه مورخ9/3/1398 برای اجرای یک برنامه زنده در مسجد "بستان الریحان" این شهر دعوت شد.

“اجرای مراسم گروه تواشیح خوزستان در مسجد بستان الریحان لاذقیه”

به گزارش الأمه:

این مراسم با حضور مدیرکل ارشاد لاذقیه "شیخ مازن الشیخ"، معاون مدیرکل اوقاف "شیخ عبدالفتاح ریحاوی"، امام جماعت مسجد بستان الریحان "شیخ ایمن مجلوبه"، وابسته فرهنگی کشورمان و جمع بسیاری ازنمازگزاران برگزار گردید.

قبل از اجرای برنامه، امام جماعت مسجد بستان الریحان آقای "شیخ ایمن مجلوبه"، از مرکز فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در برقرار ارتباط با مدیریت اوقاف و حضور گروه تواشیح در آن مسجد تقدیر و تشکر کرد.

استقبال گسترده مردم وروزه داران از گروه تواشیح الانوار در این منطقه که از بافت جمعیتی متراکمی برخوردار می باشد و اکثریت آن را برادران اهل تسنن تشکیل می دهند، بسیارچشمگیر و عالی بود.

گروه خوانی در مدح النبي صلى الله عليه وسلم برای نمازگزاران خیلی شعف انگیز و دوست داشتنی بود و همراهی و هم صدا شدن در بیان ابیات شعری مدح پیامبر گرامی اسلام، اوج علاقه مندی و توجه آنان به این قبیل از فعالیت ها را نشان می داد.

در پایان مراسم آقای شیخ مازن الشیخ مدیر کل ارشاد اوقاف لاذقیه، ضمن تشکر از تلاش های مرکز فرهنگی جمهوری اسلامی ایران درلاذقیه به بیان نقاط مشترک میان اهل تسنن و شیعه پرداخت و اظهار داشت مادامی که ما پیرو یک پیامبر، یک قبله و یک خدای واحد هستیم وجود برخی اختلافات جزئی نباید مانع از حضورمان در محافل یکدیگر باشد زیرا ما یک امت واحده هستیم.

 ایشان از گروه تواشیح الانوار به خاطر یک صدا بودن در بیان مطالب و ریتم زیبای سروده های آنان تشکر و قدردانی فراوان کرد.

 

منبع: رایزنی فرهنگی ایران دمشق