۱۳۹۷/۰۲/۳۱
۵:۱۰ ب٫ظ

در واکنش به اخراج دبیر دوم سفارت ایران در منامه از سوی دولت بحرین، کاردار بحرین در تهران توسط مدیرکل خلیج فارس و خاورمیانه وزارت امور خارجه فراخوانده شد.

احضار کاردار بحرین در تهران به وزارت خارجه

به نقل از اداره کل اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه، در واکنش به اخراج دبیر دوم سفارت جمهوری اسلامی ایران در منامه از سوی دولت بحرین، کاردار بحرین در تهران (که تنها دیپلمات بحرین در تهران است) توسط مدیرکل خلیج فارس و خاورمیانه وزارت امور خارجه فراخوانده شد و مراتب اعتراض شدید کشورمان نسبت به طرح اتهامات بی اساس علیه دیپلمات جمهوری اسلامی ایران به وی ابلاغ شد.

مدیرکل خلیج فارس در این دیدار ضمن تأکید بر این نکته که جمهوری اسلامی ایران انجام عمل متقابل در قبال این اقدام بحرین را برای خود محفوظ خواهد داشت، از برخورد ناصواب دولت بحرین با مطالبات مردمی به شدت انتقاد کرد.

وی افزود: ورود نیروهای نظامی بیگانه به بحرین برای سرکوب مردم این کشور، نه تنها کمکی به حل مشکل بحرین نکرد، بلکه مسائل داخلی بحرین را منطقه‌ای و شرایط را پیچیده‌تر کرده است.

لازم به ذکر است که این اقدام حکومت آل خلیفه با هدف فرافکنی و تحت الشعاع قرار دادن اقدامات غیرانسانی خود علیه مردم بی دفاع بحرین صورت گرفته است.

 

زمان انتشار : 1390-01-01