۱۳۹۷/۰۹/۲۵
۸:۱۰ ب٫ظ

مساحت حرم امام حسین (ع) با احداث چهار صحن در بخش‌های مختلف نیم میلیون مترمربع افزایش می‌یابد که هم‌اکنون روند اجرایی ساخت صحن عقیله بنی‌هاشم (س) در حال انجام است.

اخباری از پیشرفت بازسازی عتبات عالیات

به گزارش الأمه:

مساحت حرم امام حسین (ع) نیم میلیون مترمربع افزایش می‎یابد

 طرح توسعه حرم حضرت سیدالشهدا (ع) از سال ۱۳۹۴ به همت ستاد بازسازی عتبات طراحی و پس از خرید ملک‌های پشت حرم مطهر آغاز شد.

این طرح در چهار بخش قرار است اجرایی شود که هم‌اکنون مرحله نخست آن توسط مهندسان و کارگران ایرانی در حال اجرا است.

به گفته متولیان طرح توسعه حرم سیدالشهدا (ع)، طرح توسعه این حرم مطهر به مساحت ۵۰۰ هزار مترمربع از چهار سمت شمال، جنوب، شرق و غرب پیش‌بینی و اجرایی شده است که در بخش غربی حرم مطهر امام حسین (ع)، صحن «عقیله بنی‌هاشم حضرت زینب (س)» طراحی شده که روند اجرایی آن در حال طی شدن است.

 

همچنین احداث صحن‌های مختلف طرح توسعه حرم امام حسین (ع) در بخش شرقی با عنوان «صحن حبیب بن مظاهر الاسدی»، بخش شمالی با عنوان «صحن الحجه(عج)» و بخش جنوبی با عنوان «صحن سیدالشهدا (ع)» برنامه‌ریزی شده است.

به گزارش فارس، هم‌اکنون صحن عقیله بنی‌هاشم حضرت زینب (س) در حال ساخت است و حدود ۸۰ درصد از بخش احداث ساختمان‌های آن انجام شده و قرار است صحن عقیله بنی هاشم (س) تا سال ۱۴۰۰ به بهره برداری برسد که با افتتاح این صحن ۱۲۰ هزار مترمربع زیربنا در اختیار زائران قرار می‌گیرد.

 

فضای باب‌القبله حرم حضرت عباس (ع) افزایش یافت

فضای منتهی به باب‌القبله حرم حضرت عباس (ع) به منظور توسعه مساحت ورودی حرم مطهر به همت عتبه عباسیه (ع) افزایش یافت.

در این افزایش مساحت، فضای سبز اطراف خیابان منتهی به باب‌القبه تخریب و آسفالت شد. این امر به منظور توسعه گنجایش حرم مطهر حضرت عباس (ع) در روزهای شلوغ صورت گرفته است که در ادامه تصاویری را از این طرح توسعه مشاهده می‌کنید؛

 

 

باب القبله حرم امامین عسکریین (ع) سنگفرش می‌شود

باب القبله حرم امامین عسکریین (ع) در طرح توسعه این حرم مطهر به همت ستاد بازسازی عتبات در حال ساخت و تکمیل است.

این صحن از سال گذشته به همت مهندسان و کارگزان ایرانی طراحی و اجرایی شده است و فضای رم مطهر امامین عسکریین (ع) را به مساحت یک هزار و ۷۰۰ متر مربع افزایش داده است.

در روزهای اخیر با توجه به اتمام نسبی بخشی از باب القبله حرم سامرا، اقدامات به منظور سنگفرش این بخش آغاز شده است که در ادامه تصاوری از سنگفرش کرن باب القبله حرم امامین عسکریین (ع) با سنگ‌های مرغوب ایرانی را مشاهده می‌کنید؛

 

 

منبع: فارس