۱۳۹۷/۰۲/۱۸
۳:۳۳ ب٫ظ

اعتراض‌ها در عمان در مقايسه با ساير كشورهاي عربي كمتر بوده است و ده‌ها تن از معترضان در نزديكي شوراي اين كشور چادر زدند.

اختصاص ‌۶/٢ میلیارد دلار از سوی دولت عمان برای تامین خواسته‌های معترضان

تلويزيون دولتي عمان گزارش داد،‌ اين كشور قصد دارد مبلغ ‌٦/٢ ميليارد دلار براي تامين خواسته‌هاي معترضان كه در خيابان‌هاي اين كشور خواستار اصلاحات سياسي و شغل شدند،‌ صرف كند.

به نقل از خبرگزاري رويترز‌، دولت قابوس بن سعيد‌، پادشاه عمان كه از هم پيمانان آمريكا است و به مدت حدودا ‌٤٠ سال است كه در اين كشور به حكومت مي‌پردازد‌، متعهد شد اين مبلغ را به دنبال نزديك به دو ماه اعتراضات ضد دولتي براي تامين خواسته‌هاي آنان صرف كند.

طبق بيانيه‌ي صادر شده از سوي دفتر پادشاه عمان كه در تلويزيون قرائت شد،‌ عمان مبلغ يك ميليارد ريال (معادل ‌٦/٢ ميليارد دلار) را براي تامين خواسته‌هاي اعتراض كنندگان و كمك به اوضاع مردم در اين كشور صرف خواهد كرد.

اعتراض‌ها در عمان در مقايسه با ساير كشورهاي عربي كمتر بوده است و ده‌ها تن از معترضان در نزديكي شوراي اين كشور چادر زدند.

با آغاز تظاهرات در نقاط مختلف كشور دست كم هفت تن در شهر صنعتي صحار، جان خود را از دست دادند. اين در حالي است كه دولت آمار كشته شدگان را تنها دو تن اعلام كرد.

تظاهرات در عمان بيشتر در مطالبه براي حقوق بيشتر و شغل بود. همچنين بيشتر تظاهر كنندگان خواستار پيگرد قانوني وزيران متهم بر فساد شدند.

در بيانيه دفتر پادشاه از نحوه صرف شدن اين مبلغ و منبع تهيه آن سخن به ميان نيامده است.

 

زمان انتشار : 1390-01-29