۱۳۹۷/۰۵/۱۶
۱۱:۴۰ ق٫ظ

شیخ علی دعموش گفت: جبل عامل با علما، ادبا، شعرا و نخبه های خود پیشتاز دفاع از مسائل امت و وطن به ویژه فلسطین و مقدسات است و با استعمار و صهیونیست ها مبارزه کرده و بر وحدت، گفتگو و همزیستی مشترک تاکید کرده است.

نایب رئیس شورای اجرایی حزب الله:

ادبا و شعرا تاریخ مقاومت و مجاهدت‌های آن را ثبت کنند

به گزارش الأمه به نقل از حوزه:

 شیخ علی دعموش نایب رئیس شورای اجرایی حزب الله در مراسم افتتاح انجمن ادب و شعر اهل بیت (علیهم السلام) در شهرک انصاریه گفت: جبل عامل با علما، ادبا، شعرا و نخبه های خود پیشتاز دفاع از مسائل امت و وطن به ویژه فلسطین و مقدسات است و با استعمار بیگانه ، پروژه صهیونیستی و پروژه های تجزیه و تفرقه مبارزه کرده و بر وحدت، گفتگو و همزیستی مشترک و همکاری تاکید کرده است.

وی ادامه داد: مقاومت در لبنان امتداد این مسیر و تاریخ است و علما، فقها و شعرای ما در موضع گیری ها و اشعار خود بر قیام ملت و مقاومت در برابر متجاوزین و اشغالگران تاکید کرده اند.

شیخ دعموش انجمن های ادبی را به معرفی راه مقاومت و میراث علما و ادبا به نسل های کنونی و آینده دعوت کرد و از شعرا و ادبا خواست در بیان اشعار هدفمند و رسالتی در خصوص امام حسین (ع) و نوحه سرایی اهتمام ورزند.

ادبا، شعرا و انجمن های ادبی تاریخ مقاومت و مجاهدت های آن را ثبت کنند

عضو ارشد حزب الله تصریح کرد: از ادبا، شعرا و انجمن های ادبی و فرهنگی انتظار می رود که تاریخ مقاومت، مجاهدت، رشادت، دستاوردها، پیروزی ها و شهدای آن را ثبت و مستند سازی کند و در اشعار و ادبیات خود ثبات، پایداری، صبر، آگاهی ، وفاداری، شجاعت و جانفشانی رزمندگان و شهدا را در مقابله با اشغالگران رژیم صهیونیستی، به ویژه جنگ 33 روزه بازتاب دهند.

وی افزود: این موارد که همانند آن در جهان معاصر کم است باید در تاریخ لبنان ثبت و یاد آوری شود تا در عقل، قلب و وجدان باقی بماند و نسل های یکی پس از دیگری بیاموزند.

شیخ دعموش در خصوص تشکیل دولت جدید لبنان گفت: بسیار واضح است که سفارت های وابسته به کشور های معروف منطقه برخی از طرف های سیاسی را به افزایش سقف سهمیه ها و خواسته ها مجبور می کند و مانع تشکیل دولت می شود.

عربستان سعودی با دخالت در دولت جدید لبنان نمی تواند شکست خود را جبران کند

وی در پایان اشاره کرد: اگر عربستان سعودی برای جبران شکست خود به دنبال نفوذ در دولت و افزایش سهمیه خود در آن است، سخت در اشتباه است؛ چرا که توازن داخلی که در نتیجه انتخابات حاصل شده، قوی تر و پیچیده تر از آن است که هرگونه دخالت خارجی بخواهد آن را تغییر دهد.