۱۳۹۷/۰۲/۲۰
۹:۳۱ ق٫ظ

دستيار ويژه‌ي وزير امور خارجه‌ي كشورمان صبح سه‌شنبه درباره اظهارات وزير خارجه‌ي بحرين مبني بر اين‌كه تا زماني كه ايران تهديدي براي كشورهاي عربي خليج فارس است نيروهاي عربستان و امارات خاك بحرين را ترك نخواهند كرد، گفت: موج بيداري در بين ملت‌هاي منطقه ايجاد شده و اين موج به دنبال

ادعای ضد ایرانی وزیر خارجه بحرین

وزير امور خارجه‌ي بحرين كه كشورش با كمك نيروهاي سپر الجزيره مخالفان داخلي را به‌شدت سركوب كرده است در اظهاراتي ضد ايراني آن چه را كه انتقادات بي‌سابقه ايران عليه كشورش و ساير كشورهاي حوزه خليج فارس خواند محكوم كرد.

شيخ خالد بن احمد آل خليفه در گفت‌وگو با خبرنگاران در دوبي گفت: هرگز شاهد چنين انتقادات مستمري از سوي ايران عليه بحرين و ساير كشورهاي حوزه‌ي خليج فارس نبوديم.

وي مدعي شد: معمولا تا پيش از اين انتقادات كوتاه بود اما طي دو ماه اخير مساله فوق كرده است.

شيخ خالد ادعا كرد كه تا زمان از بين رفتن تهديدها نيروهاي "سپر الجزيره" در بحرين باقي خواهند ماند.

وي در ادامه ادعاهاي ضد ايراني‌اش گفت: ما نامه‌اي به دبير كل سازمان ملل نوشته و اسنادي را در خصوص تمامي تهديدها و ادله‌هايي كه عليه ايران و حزب الله لبنان داريم، در اختيارش قرار داديم.

به گزارش روزنامه الرياض ـ چاپ عربستان ـ، در همين حال كميسيون روابط خارجه و دفاع و امنيت ملي پارلماني بحرين نيز در اظهاراتي ضد ايراني نامه وزير امور خارجه ايران به دبير كل سازمان ملل در خصوص تحولات بحرين را به شدت محكوم كرد.

دستيار ويژه‌ي وزير امور خارجه‌ي كشورمان صبح سه‌شنبه درباره اظهارات وزير خارجه‌ي بحرين مبني بر اين‌كه تا زماني كه ايران تهديدي براي كشورهاي عربي خليج فارس است نيروهاي عربستان و امارات خاك بحرين را ترك نخواهند كرد، گفت: موج بيداري در بين ملت‌هاي منطقه ايجاد شده و اين موج به دنبال خود تغييراتي را در هر كشوري ايجاد خواهد كرد.

مهمان‌پرست افزود: راه حل مواجهه با اين موج مردمي، برآورده كردن مطالبات مردم و تحقق خواسته‌هاي آن‌هاست. رويكرد سركوب و خشونت و به‌كارگيري نيروهاي نظامي توسط مقامات يك كشور و يا دخالت كشورهاي ديگر در اين زمينه رويكردي اشتباه و انحرافي است. آن‌چه كه مي‌تواند به اقتدار دولت‌ها كمك كند همراه شدن با خواسته‌هاي مردم و تحقق آن‌هاست.

او ادامه داد: اين‌كه اتهاماتي به ساير كشورها وارد شود تا در بحراني كه با آن روبه‌رو هستند بخواهند چاره‌جويي كنند رويكرد درستي نيست و راه حل مساله نخواهد بود. هرچه شدت سركوب مردم و توجه نكردن به خواسته‌هاي آن‌ها افزايش يابد سرعت تغييرات و كيفيت تغيير در آن كشورها افزايش خواهد يافت. بارها اعلام كرده‌ايم به هيچ وجه دخالت در امور كشورها در دستور كار سياست خارجي كشورمان نيست و جزء اصول سياست خارجي كشور ما احترام به حاكميت كشورها و برقراري روابط بر اساس احترام متقابل خواهد بود.

وي تاكيد كرد: به هيچ وجه ادعاهايي كه در رابطه با ايران مطرح شده است را درست نمي‌دانيم و آن را نوعي فرار به جلو تلقي مي‌كنيم. براي اين‌كه در مواجهه با خواسته‌هاي مردمي، برخي از دوستان سعي مي‌كنند صورت مساله را تغيير دهند.

اين ديپلمات وزارت خارجه با بيان اين كه كشورهاي منطقه بايد هوشيار باشند و با درايت مراقب فتنه‌هاي آمريكايي ـ صهيونيستي در منطقه باشند، خاطرنشان كرد: هدف نهايي آن‌ها ايجاد اختلاف ميان كشورهاي اسلامي و دور كردن آن‌ها از يكديگر است. به هر ميزان كشورهاي منطقه مقتدرتر باشند و از حمايت مردمي بالاتري برخوردار باشند و رويكرد همكاري و همگرايي را دنبال كنند براي رشد و توسعه‌ي منطقه موثرتر خواهد بود و امنيت و ثبات را تقويت مي‌كند و اين چيزي نيست كه خوشايند رژيم صهيونيستي و حاميان آن باشد. بنابراين فتنه‌هاي مختلفي را در دستور كار گذاشته‌اند. انتظار ما اين است كه مقامات كشورهاي منطقه هوشيار باشند و با درايت با اين فتنه‌ها برخورد كنند. البته مردم در كشورهاي منطقه‌ي ما هوشيار هستند و متوجه همه‌ي فتنه‌ها خواهند بود.

 

زمان انتشار : 1390-01-30