۱۳۹۷/۰۲/۱۰
۱۱:۱۲ ق٫ظ

اين جاسوس رژيم صهيونيستي اطلاعاتي از جمله بررسي كلي از وضعيت لبنان و روابط طوايف مختلف لبناني با حزب الله و ديدگاه آنها نسبت به مقاومت، بررسي كامل خصوصيات وضعيت شهر صور از نظر چگونگي تقسيم طايفي و شكل گيري آن و روابط شهروندان لبناني با حزب الله و همچنين ميزان همكاري آنها با حزب

ارائه اطلاعات حزب الله به موساد از جنوب لبنان توسط یک شهروند لبنانی

مديريت كل پليس لبنان اعلام كرد: يك جاسوس موساد با نام 'ح.ب'را كه داراي هويت لبناني است، در شهر صور واقع در جنوب لبنان به اتهام ارائه اطلاعات حزب الله به موساد دستگير كرده است.  

در بازجويي از اين جاسوس مشخص شده كه وي از سال 2006 ميلادي تا اوايل سال 2011 با دستگاه اطلاعاتي اسراييل(موساد) همكاري گسترده اي داشته است.

مديريت كل پليس لبنان در اين خصوص تصريح كرد: اين جاسوس رژيم صهيونيستي اطلاعاتي از جمله بررسي كلي از وضعيت لبنان و روابط طوايف مختلف لبناني با حزب الله و ديدگاه آنها نسبت به مقاومت، بررسي كامل خصوصيات وضعيت شهر صور از نظر چگونگي تقسيم طايفي و شكل گيري آن و روابط شهروندان لبناني با حزب الله و همچنين ميزان همكاري آنها با حزب الله را براي سازمانهاي اسراييلي مي فرستاده است.

ارسال اطلاعاتي از دفاتر نمايندگان حزب الله در شهر صور و العباسيه، نهادهاي اجتماعي و ديني وابسته به حزب الله، انبارها در شهر صور و العباسيه، پرسنل مقاومت در شهر صور و مناطق همجوار، تحركات مقاومت و مهمات آن به رژيم صهيونيستي از طريق تكنولوژي 'XY' از ديگر فعاليت هاي جاسوسي اين فرد بوده است.

اين جاسوس دو دستگاه حافظه هوشمند الكترونيكي كه در داخل آن نقشه هوايي منطقه صور و اطراف آن و همچنين مبلغ 2000دلار بوده را اخيرا دريافت كرده و از برنامه google earth براي مشخص كردن اهداف خود استفاده مي كرده است.

مركز پليس لبنان در پايان اعلام كرد: تحقيق از اين جاسوس همچنان ادامه دارد.

پايگاه اطلاع رساني 'النشره' هم به نقل از يك منبع امنيتي اعلام كرد: دو گشتي ارتش لبنان و نيروهاي حافظ صلح بين المللي مستقر در جنوب لبنان(يونيفيل) در منطقه العديسه حاضر شده و از رييس اين منطقه خواستند تا فعاليت هاي خود در پياده رويي مقابل يكي از پايگاه هاي اسراييلي(در خاك لبنان) را متوقف كنند.

اين پايگاه اطلاع رساني افزود: به احتمال قوي اين اقدام يونيفيل بنابر درخواست اسراييل بوده است چرا كه اسراييلي ها گمان مي كنند پياده روي منطقه العديسه داخل خط آبي قرار دارد.

گفتني است رژيم صهيونيستي علاوه بر زير پا گذاشتن قطعنامه 1701 شوراي امنيت ونقض حريم هوايي، دريايي و زميني لبنان به شكل روزانه با به كار گيري جاسوس هاي مختلف به اقدامات خودسرانه خود در دخالت در امور داخلي لبنان ادامه مي دهد.

 

زمان انتشار : 1390-01-09