۱۳۹۷/۱۱/۰۳
۲:۳۴ ب٫ظ

برای اولین بار از زمان تأسیس آن، دانشگاه هاروارد اردوئی را برای دانشجویان مسلمان خود به سعودی برای زیارت اماکن مقدس برگزار کرد.

اردوی دانشگاه هاروارد برای دانشجویان مسلمانش به سعودی

به گزارش الأمه:

 این اردوی ۸ روزه متشکل از گروهی ۳۰ نفره بود که تحت نظارت وزارت حج به مکه و مدینه رفتند.
خلیل عبدالرشید امام جماعت دانشجویان مسلمان دانشگاه هاروارد هنگام زیارت «جبل الرحمه» در مکه به «الشرق الاوسط» گفت: بارها مکه را زیارت کردم اما این اولین بار در تاریخ هاروارد است که گروهی برای عمره می‌آیند؛ و این سیاست جدید دانشگاه است.
وی افزود: پس از بازگشت به هاروارد رویدادهای این سفر پوشش داده می‌شود به این معنی که موفقیت این تجربه ادامهٔ سفرهای دانشجویان مسلمان از جانب دانشگاه به اماکن مقدس است.
وی اشاره کرد یک سال زمان برد تا مدیریت دانشگاه را به این سفر قانع کردند. مدیریت این دانشگاه همچنین از ایدهٔ وجود مرکز اسلامی در آن به شرط وجود سرمایه‌گذاری برای ساخت آن استقبال کرد.
از سوی دیگر سناء محمد دانشجوی مدیریت بازرگانی دانشگاه هاروارد گفت: در کنار حج کارهای زیاد دیگری کردیم، مردم اینجا خیلی مهربان بودند و در همه چیز با ما همکاری می‌کردند.
گروه دانشجویان دانشگاه هاروارد در سفر خود به مدینهٔ منوره با شاهزاده سعود بن خالد آل سعود امیر منطقهٔ مدینهٔ منوره دیدار داشت.
آنها همچنین از دانشگاه طیبه، مجتمع چاپ قرآن ملک فهد، کارخانهٔ تولید پردهٔ کعبه در مکه و کتابخانهٔ مکه دیدن کردند.
محمد بنتن وزیر حج و عمره نیز از این دانشجویان استقبال کرد. وی با آنها در خصوص برخی موضوعات گفتگو کرد و هدیه‌هایی به رسم یادگاری از اماکن مقدس به آنها تقدیم کرد.

 

منبع: شرق الاوسط